مطالب عمومی سری اول

واکنش هشتگی سلبریتی ها به تحریم افطاری روحانی و انتقاد جنجالی آزاده نامداری

مسائل اقتصادی و وضعیت بد اون واسه اقشار جور واجور مرم باعث شد که تو یه حرکت هماهنگ، ده ها چهره سینمایی و تلویزیونی کشورمون واسه اولین بار در سالهای گذشته، دعوت افطاری رییس دفتر رییس جمهوری رو رد کرده و با منتشر کردن پستای اینستاگرامی، دلایل خود رو واسه رد این درخواست اعلام کنن. رد درخواست افطاری روحانی به وسیله سلبریتیای سینمای ایران درخشش زیادی در رسانه های صبح امروز به خصوص اینستاگرام ایرانیان داشته و لحظه به لحظه به عکس العمل میلیونی کاربران ایرونی به این ترن جدید اضافه می شه.
هشتگ ما به افطاری نمیریم، نه فقط در صفحات اینستاگرامی میلیون فالوری سلبریتیا درخشش داشته، بلکه کاربران این شبکه اجتماعی محبوب عکس محور هم به بازنشر نوشته های تحریمی سلبریتیا در صفحات خود پرداخته ان.

به دنبال انتشار تحریم اسمای اینستاگرامی سلبریتیا از جمله مهناز افشار، پرویز پرستویی، آناهیتا نعمتی، فلور نظری، مازیار میری و بقیه، آزاده نامداری، مجری جنجالی تلویزیون با منتشر کردن پستی در اینستاگرام، از این رفتار جامعه سینمایی شاخص کشور انتقاد کرد.
این انتقاد آزاده نامداری ظرف چند ساعت پس از منتشر کردن، با عکس العمل ده هزار کامنتی موافقان و مخالفان این پست همراه شد و در بعضی از رسانه های نوشته شده امروز مثل روزنامه صبح امروز مشخص شد.

آزاده نامداری نوشت: به این فکر کردین با این کار چه کسایی رو در داخل و خارج کشور خوشحال میکنیم؟ ما دنبال ازهم پارگی هستیم؟ اسم این کار سطحی نگری نیس؟ شما از دردهای رو وپنهان رئیس جمهور بی خبرید؟ازاین همه تلاش واسه موندن دربرجام، حقشونه بااین رفتارای سطحی وعوامفریبانه خستگی رو به تنشون بذاریم؟مردم چشمشون به هنرمنداشونه.من کارمند جایی نیستم،ارتباطی هم با دولت محترم ندارم اما به عنوان یه شهروند تاپایان دوره دوم آقای روحانی از رأیم دفاع میکنم.

اون به دنبال نوشتی گفت: چند پاره شدن،ازهم پارگی حق مانیست،ما ایرونی هستیم و کشورمون رو دوست داریم.

سال گذشته، افطاری محمد رضا گلزار با حسن روحانی هم بازتابای زیادی پیدا کرد و این سلبریتی سینما مجبور شد در  پست اینستاگرامی، به توضیحی در این باره اشاره کنه.

در ادامه نگاهی داریم به نظرات تعدادی از سلبریتیای دعوت شده به افطاری رییس جمهور

عکس العمل سارا بهرامی به تحریم افطاری

سارا بهرامی، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر  ۹۶ هم با منتشر کردن پست زیر، دعوت افطاری دفتر رییس جمهور رو رد کرد.

عکس العمل مهناز افشار به تحریم افطاری

سلام آقای روحانی. با تشکر از دعوت شما از شما می‌خواهم به جای من آتنا دائمی (فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی) که تازگیا در زندان قرچک ورامین ۳۰ ساله شده و حالا در زندان اوین به سر می‌برد رو دعوت کنین. اون جنایتکار نیس فقط واسه حقوق آدم‌ها در این سرزمین تلاش کرده.

عکس العمل پرویز پرستویی به تحریم افطاری

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقاى رییس جمهور

سلام. ضمن سپاس از دعوت حضرتعالى به عرض میرساند که با در نظر گرفتن شرایط بد اقتصادى و روحى مردم کشورمان باور این حقیر بر این استواره که چنین گرد هم آیى هایى که لازمه صرف هزینه هاى زیاده (و تعدادشون هم کم نیست)شاید دست کم از نگاه بنده و تعدادى از همکارانم خیلی ضرورى نباشه.

مقاله دیگر :   معرفی ۵ بازی گروهی شاد و هیجان‌انگیز برای شب یلدا

نیک میدانم که هدف شما از این مهمانى افطار شنیدن حرفا و بیان مشکلات جامعه هنرى از زبون اوناس. اما تجربه چند سال اخیر نشون داده که شما حتى بیش از ما به این مشکلات واقفید و اونا رو به بهونه هاى جور واجور بیان میدارید. اما ما باید فقط دلخوش باشیم که شما در کنار ما هستید و این مشکلات رو میدانید و میگویید.

به چه دلیل که شمام دنبال گوش شنوایى هستید که مشکلات رو حل کند و از این نظر دقیقا مانند مایید. درخواستهاى ما و سایر اقشار مردم اینروزها خیلی تفاوتى با هم نداره. همه در یک کشتى هستیم و چشم امید به جربزه و عمل گرایى ناخدا بسته ایم. باشه که به صخره نا امیدى برنخوریم که سخت ترین صخره ها هستش.

در پایان اضافه میکنیم که شاید اگه شما رییس جمهور نبودید اکنون همین امکان براى بیان نظر نیز فیلتر شده بود و همین کوچک هم نتیجه راى به شماس. اینها رو درک میکنیم و ممنونیم اما شمام ما رو درک کنید.

تحریم افطاری به وسیله آناهیتا همتی

 

من به افطاری شما نمیام….

 

سفره ما مردم ایران روز به روز خالی تر میشه… مریضی و فقر در استانای سیستان و بلوچستان روز به روز بیشتر میشه…. وضعیت زلزله زده ها، سالهای سال همینجوری باقی مونده (زلزله بم و حالا کرمانشاه) آب و هوایی که در بیشتر استانا غبار آلوده س و هموطنان کوردمان روزی نیس که عذاب نکشند، کوله برانی که با شلیک کشته می شن.
حتی اسب هاشون تیرباران می شن وضعیت زنان در هر بخش ای که فکرش رو بکنین، روز به روز اسفبار تر میشه….‌

وضعیت اسید پاشی و قوانین عقب افتاده درست نشده…‌بیماریهایی که خونواده ها واسه پول دارو به هر جایی التماس میکنن و حاضرن تن به فروختن اعضای بدن خود بدن… هنرمندانی که ممنوع هستن، هنری که سانسور میشه، آدمایی که حذف می شن.
سرپنجه آهنینی گلومون رو سالهاست که سخت فشار میده، در حال خفه شدنیم ….

واقعا در اینجور شرایطی که من و مردم با فقر دست و پنجه نرم‌ میکنیم ، در حالیکه کوچیکترین اعتراضی هم سرکوب میشه ، واسه خودم حضور در اینجور مکانی رو جایز نمیدونم.

درخشش اینستاگرامی «ما به افطاری نمیریم»

به نظر می رسه واکنشا به رد دعوت افطاری رییس جمهور بازم ادامه داشته باشه و رسانه ها منتظر عکس العمل رییس  دفتر رییس جمهور به نبود حضور بعضی از چهره های شاخص سینمایی و رسانه ای در این مهمونی افطاری هستن.