مطالب عمومی سری اول

کنسرت های بهاره: از «سیمین غانم» تا «فرزاد فرزین»

همونطور که در گزارش کنسرتای نوروزی گفتیم، دنیای موسیقی ایران در نوروز ۹۶، فضای فعالی رو تجربه کرد و ده ها خواننده به استیجای مراکز استانا در سراسر کشور رفته و برنامه های بهاره رو روی صحنه بردن. هم اینکه بعضی از خوانندگان کشورمون، قطعات و آلبومای نوروزی رو در اواخر سال قبل به بازار موسیقی کشور ارائه کردن.

کنسرتای نوروزی، فقط در چند شهر خاص پر مسافر برگزار شد که از اون جمله میشه به آبادان،‌ بندرعباس، قشم، چالوس، کیش و رامسر و انزلی اشاره کرد.

روزای آخر فروردین ۹۶ رو میگذرونیم و علاقمندان به دنیای استیج، خود رو آماده می کنن تا در برنامه های آخر فروردین و اردیبهشت ماهیِ خوانندگان پاپ و سنتی محبوب خود در سراسر کشور شرکت کنن. واسه اطلاع از جدید ترین برنامه کنسرتای ایران تا قبل از ماه رمضان، گزارش امروز سرویس هنری ما شما رو با رویدادهای پیش رو، آشنا می کنه.

با کنسرت گردی بهاره ما که به معرفی کنسرتای موسیقی پاپ، سنتی، ترکیبی، سنتی و نواحی می پردازه،‌ همراه باشین.

محمد علیزاده

کنسرت محمد علیزاده در روزای ۱۶ تا ۲۱ فروردین در سالنای جور واجور کشور برگزار شد.
این چهره محبوب سال ۹۵ که با تیتراژای تلویزیونی،‌ با استقبال مخاطبان برنامه ۳ ستاره احسان علیخانی در شبکه سوم سیما هم همراه شده بود، در روز ۳۰ فروردین ماه در سالن خلیج فارس شهریار روی صحنه میره.

محمد علیزاده با ترانه داداش، سال پیش با استقبال طرفدارانش همراه شد.

علیزاده به گفته قبلی، قراره تا قطعات آلبوم جدیدش رو به همراه منتخبی از آثار گذشته اجرا کنه.
اعضای ارکستر جدید ایشون عبارتند از: امیر اویسی (رهبر ارکستر و نوازنده پیانو و کیبورد)، علی‌ شهبازی (نوازنده گیتار الکتریک)، اشکان موسوی (نوازنده و سولیست ویولن)، بهمن میرزازاده ( نوازنده بوزوکی و گیتار)، محمد شعبانی (نوازنده پرکاشن)، اشکان صدیق‌آذر (نوازنده لانچ پد)، علی‌ پورنگهبان (نوازنده گیتار باس)، ایمان ذاکری (نوازنده درامز) و داوود اریکه (نوازنده ساکسیفون).

بلیط: ۴۵ تا ۱۳۰ هزار تومن.

چه خبر از ارکستر سمفونیک تهران

موفقیتای ارکستر سمفونیک تهران در جشنواره موسیقی فجر بهمن ۹۵ و دیگه اجراهای اون دلیل شد تا طیفی از مخاطبان موسیقی که سلیقه اونا خیلی با اینجور ضرب و آهنگی همراه نبود، علاقمند به مشاهده اجراهای این گروه موسیقی به رهبری استاد شهرداد روحانی شن.

یکی از اجراهای ارکستر سمفونیک تهران رو در زیر ببینین.

ارکستر سمفونیک تهران، در روزای ۲۴ و ۲۵ فروردین در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت. در این کنسرت که با حضور بیشتر از ۸۰ نوازنده جوون و پیشکسوت میزبان علاقه مندان موسیقی سنتی بود، اورتور «عروسی فیگارو» اثر آمادئوس موتزارت، سوئیت «دریاچه قو» اثر پیتر چایکوفسکی و «شهرزاد» اثر ریمسکی کرساکف واسه مخاطبان اجرا شد.

معرفی ۲ نوازنده نوجوون هارپ یکی از مهم ترین نکات این دو کنسرت بود که با در نظر گرفتن سن و سال کم این دو هنرمند نوجوون نوازنده هارپ با اسمای شمیم مینو و طناز بیگی فضای برنامه رو یکم متفاوت تر از اجراهای گذشته ارکستر سمفونیک تهران کرده بود.

ارکستر سمفونیک تهران، در روزای آینده هم برنامه داره.

کیهان کلهر یا پردگیان باغ سکوت

کیهان کلهر، از اواخر فروردین لغایت ۶ اردیبهشت ماه، تور کنسرت شهرستانای پردگیان باغ سکوت رو روی صحنه می بره. این کنسرت، از جمله کنسرتای پر طرفدار سال ۹۵ بود که در اون، استاد کلهر به عنوان آهنگساز و نوازنده کمانچه حضور داره.

البته ایشون رو نوید افقه و هادی آذر پیرا و علی بهرامی فرد به عنوان نوازنده تنبک و تار و سنتور همراهی می کنن. برنامه این کنسرت به این شرحه:

  • کنسرت پردگیان باغ سکوت: ۳۰ فروردین در شهر رشت.
  • کنسرت پردگیان باغ سکوت: ۱ اردیبهشت در کاشون.
  • کنسرت پردگیان باغ سکوت: ۳ اردیبهشت در شیراز
  • کنسرت پردگیان باغ سکوت: ۵ اردیبهشت در اصفهان.
  • کنسرت پردگیان باغ سکوت: ۶ اردیبهشت در یزد.

برنامه کنسرت علیرضا قربونی و کیهان کلهر، اواسط اردیبهشت ماه سال جاری واسه ایرانیان ساکن آمریکا برگزار می شه.

کنسرت گروه دال

گروه موسیقی دال به آهنگسازی و نوازندگی شایان شکرآبی، روزای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت تهران روی صحنه میره. در این گروه، غزل مهدوی (ترانه سرا)، امین هدایتی (خواننده)، میلاد سعدی (سازه های کوبه ای)، یزدان بهمنی (درام و سازه های کوبه ای)، آرش آذر (دودوک و بالابان)، مهرداد عالمی (ویولنسل)، میلاد عالمی (ویولن) و فرشاد رضایی (بیس) همکاری دارن.

بلیط مراسم از ۴۰ هزار تومن تا ۱۱۰ هزار تومن اعلام شده.

کنسرت گروه آبرون

کنسرت گروه موسیقی آبرون در روزای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه در ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران اجرا دارن. بلیط این مراسم هم ۶۰ هزار تومن اعلام شده.

کنسرت ارکستر ملی ایران

کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی، ۵ شنبه ۳۱ فرروردین و جمعه اول اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ در تالار وحدت تهران برگزار می شه.
این اولین اجرای ارکستر ملی کشورمون در سال جدید میشه.

بلیط این مراسم از ۵۵ هزارتومان تا ۱۰۰ هزار تومن قابل خریده.

چه خبر از گروه کر فلوت

گروه موسیقی کر فولت تهران که با رهبری سعید تقدسی و سرپرستی فیروزه نوایی، سومین اجرای خود رو در دستور کار داره، ۳۱ فروردین ماه و ۱ اردیبهشت ماه در تالار رودکی تهران روی استیج می رن. این گروه در کنسرت پیش روی، قطعاتی از آهنگسازان نامی مثل: باخ،‌ موتسارت، شیماروزا، هندل، ویوالدی و خاچاطوریان رو اجرا می کنه.

گفته شده که در این کنسرت، ۵ ساز پیکولو، فلوت، فلوت باس و کنتر باس و فلوت آلتو نواخته می شه.

چه خبر از محسن تنها؟

محسن تنها همونطور که در اینستاگرام ۱ میلیون فالووری خود در اوایل فروردین ماه امسال خبر داده بود، شش و هفتم اردیبهشت ماه در سالن همایشای برج میلاد تهران دوباره روی صحنه میره و بعد از دو سال دوری خوانندگان پاپ خوان با این استیج،‌ هواداران خود رو قراره سورپرایز کنه.
اون ۴ سانس برنامه در برج میلاد برگزار می کنه.

البته محسن، در روزای ۲۷ و ۲۸ فروردین در شاهرود و ۳۱ فروردین در خرم آباد  اجرا داره.
در کنسرت بهاره محسن تنها، در این کنسرت‌ها میلاد پرقوه (پیانو و کیبورد)، سعید علیرضایی (گیتار بیس)، محمدرضا زارعی (ویولن)، محمد زرنوش (کلارینت، ساکسفون)، رادین رفیع‌زاده (درامر)، وحید قاسمی (پرکاشن، دمام) و وحید عویدی (گیتار) محسن تنها رو همراهی می کنن.

بلیط: بین ۴۰ هزار تومن تا ۱۴۰ هزار تومن.

رستاک حلاج به برج میلاد میره

علاقمندان به کنسرت رسمی رستاک حلاج هم باخبر باشن که این فعال موسیقی سنتی کشورمون در روز ۸ اردیبهشت ماه در برج میلاد روی صحنه میره. قراره در این کنسرت، آلبوم «پاییز سال بعد» اجرا شه.

در کنسرت اردیبهشت ماه، اشکان دباغ (رهبر ارکستر)، پیمان جوینده (پیانو)، بهرنگ معتمدی (ویلنسل)، وحید قاسمی (پرکاشن)، آرتور آواساپیان (ساکسیفون)، شروین شهبازی (گیتار سنتی)، سینا تابشی (درامز)، مجید پروریان (گیتار بیس)، خشایار جوزی (گیتار الکتریک) و مهدی آقازاده (گیتار) هستن.

بلیط: ۴۰ تا ۱۳۰ هزار تومن

جهت اطلاع هواداران سالار عقیلی

سالار عقیلی، خواننده فعال کشورمون در سال ۹۵ که حنجره خود رو به وسیله بیمه ایران بیمه کرده، هشتم و نهم و دهم اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران روی استیج میره. این خواننده به همراه ارکستر راز و نیاز، اجرا داره که انگار بلیطای هشتم اردیبهشت ماه به اتمام رسیده و پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت نسبت به رزرو بلیطای روزای باقیمونده دست به کار شین.

قراره در کنسرت پیش روی، قطعات چند آلبوم جدید که در سال ۱۳۹۵ منتشر کرد رو واسه هواداران موسیقی سنتی اجرا کنه.
اجرای قطعات معروفی مثل «وطنم» هم در برنامه اجرای این گروه در اردیبهشت قرار داره.

چه خبر از محمد معتمدی؟

محمد معتمدی هم در اجرای تور کنسرت کویر، دهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ در تالار وحدت تهران روی صحنه میره. قراره در این کنسرت، آثاری  مثل کویر و پرواز به اجرای آوازهای بداهه روی اشعار شاعران معاصر و قدیمی ایران زمین بپردازه.

محمد رو در این کنسرت، امیرمهدی مقدم (نوازنده برگشت و تنظیم کننده قطعات)، مسیح مردیا (نوازنده ویولنسل)، احمد محمودیان (نوازنده دودوک و کلارینت)، داوود اسلفی (نوازنده پیانو) و پویان جمشیدی (نوازنده سازه های کوبه‌ای) همراهی می کنه.

جالبه بدونین، محمد معتمدی کنسرت «کویر» رو در اردیبهشت‌ماه در شهرهای شیراز، آمل و کاشون هم روی صحنه میبره. واسه رزرو بلیط این کنسرتا از الان دست به کار شین.

چه خبر از کاوه آفاق؟

برج میلاد تهران در روز بیستم اردیبهشت ماه، واسه اولین بار تماشاگر اجرای ملی و میهنی میشه. کنسرتی که با پشتیبانی موسسه ققنوس و با جفت و جور کنندگی محمد حسین توتونچیان روی صحنه میره،  می خواد با پرفورمنسی متفاوت، ایران رو به عنوان سرزمینی بافرهنگ و قدیمی و در عین حال صلح‌طلب معرفی کنه.

هم اینکه قبل از این کنسرت کاوه آفاق در روز بیست و یکم فروردین واسه اولین بار در سالن نامجو شهر رشت به اجرا پرداخت که با استقبال گیلانیا مواجه شد.

آفاق این روزا یه بَند جدید با عنوان گروه «کاوه آفاق» تشکیل داده که اجراهای روی صحنه‌ای و تولیدات استودیویی خود رو با حضور اون‌ها به نتیجه می‌رساند. اعضای این گروه عبارتند از: آرزو مهربون (رهبر ارکستر)، آندره خاچیکیان (لید گیتار)، شهاب آفاقی (گیتار)، پیام وقتی (درامز)، یزدان آهی (سازه های سنتی) و مهرداد حامدی (باس).

کنسرت گروه آذربایجانی آلتون

گرو موسیقی آلتون که بزرگ ترین و مشهورترین خواننده و نوازندگان کشور آذربایجان رو به تهران آورده، شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در تالار وحدت به روی صحنه میره. در این گروه، صاحب پاشازاده به عنوان نوازنده تار، طغرل اسدلایف به عنوان نوازنده کمانچه، فرید ممداف (گارمون)، رامین ولی اف (کیبورد)، امین موسی اف (قوشاناغارا) و محمد مطلق (ناغار) فعالیت داره.

خواننده گروه آذربایجانی موسیقی خوشحال هم، آیگول میرزا علی افه. بلیط این مراسم بین ۵۰ تا ۱۱۰ هزار تومن میشه.

کنسرتی مخصوص بانوان در اواخر اردیبهشت ماه

علاقمندان به خالق قطعه گل گلدون من، می تونن در ۲۱ و ۲۲ و ۲۸ اردیبهشت ماه ، تماشاگر اجرای خواننده قدیمی موسیقی بانوان (سیمین غانم) در تالار وحدت باشن که از ساعت ۱۴:۳۰ روی صحنه میره.

فروغ فضلی (پیانو)، آزاده شمس (ویولن)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، آرمینا جعفری (درامز) و سارا احمدی (دف) خانوم غانم رو در این کنسرت همراهی می کنن.

همونطور که شاید هواداران این خواننده قدیمی باخبر باشن، ایشون معمولاً کنسرت‌هاش رو با قطعه‌ای در مدح امام علی (ع) شروع می‌کنه که این قطعه در کنسرت اردیبهشت هم اجرا می شه.

ایشون هم اینکه در کنار اجرای چند قطعه موندگار و قدیمی خود چون “گل گلدون“، “مرد من“، “سیب“، “آسمون آبی“، “حلقه“، “گل پامچال” و “بی قرار“، چند اثر جدید هم از ساخته‌های خودش و هم اینکه یه قطعه محلی رو واسه بانوان می‌خواند.

کنسرت حامی در تالار وحدت

خواننده نسل اول موسیقی پاپ ایران (حمید رضا حامی) در ادامه کنسرتای خود، ۲۵ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار وحدت روی صحنه میره. از اجراهای سال ۹۵ این خواننده هم استقبال خوبی به عمل اومد.

رضا لمعانی (گیتار)، کسری سبک‌تکین (گیتار) باس، علیرضا میرآقا (پرکاشن و ترومپت)، امیرمیلاد نیکزاد (درامز)، ترانه پوریوسف (فلوت)، علی جعفری‌پویان، تینا جامه‌گری، دانیال جورابچی، سانوا عندلیبی و نوید شعبان‌زاده (ویولن)، بهرنگ معتمدی (ویولنسل) و رضا تاجبخش (پیانو) اعضای ارکستر حامی رو واسه کنسرت پیش رو تشکیل میدن.

جالبه بدونین که حمید حامی در روز سی و یکم فروردین هم یه کنسرت رو طی دو سئانس در تالار ابریشم شهر فومن برگزار می‌کنه.

کنسرت راک گروه لهستانی

کنسرت راک گروه لهستانی پارتیزانت در روز جمعه ۸ اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران روی صحنه میره. علاقمندان به موسیقی راک می تونن بلیط این مراسم رو که از ۳۰ هزار تا ۱۱۰ هزار تومنه، از ایران کنسرت جفت و جور کنن.

کنسرت فریدون آسرایی

فریدون آسرایی هم بعد از مدتا، دوم خرداد ماه در دو سانس، در مرکز همایشای برج میلاد تهران روی استیج میره و قطعاتی از آلبومای قدیم و جدید خود رو اجرا می کنه.
بلیط این مراسم هم بین ۴۵ هزار تا ۱۱۰ هزار تومن اعلام شده.

کنسرتای فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران که یکی از مقصدهای گالری گردی پایتخت نشینا هستش، در اردیبهشت امسال هم برنامه های مختلفی واسه اهالی موسیقی داره.

  • کنسرت سفر آوازی ایران و سوئد به رهبری اریک وستبرگ: ۲۶ فروردین ساعت ۲۱ اجرا شد.
  • کنسرت گروه نغمهای سکوت به رهبری نگار دستمالچی: ۳۱ فروردین ساعت ۲۰
  • کنسرت گروه موسیقی داتام به رهبری انا رام رضایی: ۲۵ اردیبهشت
  • کنسرت گروه موسیقی مهوار: ۲۷ اردیبهشت (مخصوص بانوان)

جدید ترین برنامه کنسرتای شهرستانا

واسه باخبر شدن از برنامه کنسرتای پاپ و سنتی و ترکیبی خوانندگان کشور در شهرهای جور واجور کشور، به لیست زیر توجه کنین:

  • کنسرت وحید تاج: ۲۵ فروردین در کرمانشاه اجرا شد.
  • کنسرت علی زند وکیلی: ۲۷ فروردین در گنبد کاووس و ۲۸ فروردین در بابلسر اجرا شد.
  • کنسرت امید حاجیلی: ۲۸ فروردین در سالن هلال احمر کرمان روی صحنه رفت.
  • کنسرت فرزاد فرزین: ۲ اردیبهشت در سالن نمایشگاه بین المللی قزوین اجرا می شه.
  • کنسرت رسیتال پیانو شهرداد روحانی: ۱۴ اردیبهشت در سالن هراتی ساری برگزار می شه.
  • کنسرت استاد حسین خواجه امیری (ایرج): ۲۷ فروردین در سالن کوثر قزوین اجرا شد.
  • کنسرت آقای سماع در ۷ اردیبهشت ساعت ۲۱ در کرج برگزار می شه.

۵  کنسرت تو تهران

  • گروه ساز و آژین به رهبری حسین صفامنش: تالار وحدت ساعت ۲۱:۳۰
  • گروه “مهبد” به خوانندگی مهدی قاسمی: ۱۸ اردیبهشت در تالار وحدت.
  • کنسرت گروه کاه: ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰:نیم ساعت در تالار رودکی تهران.
  • کنسرت گروه آرون به خوانندگی حجت دهباشی: ۲۲ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار سوره بخش هنری.
  • کنسرت موسیقی کردی گروه “هانا” : ۲۴ اردیبهشت در تالار استاد جلیل شهناز خونه هنرمندان ایران

آخرین خبرها از دنیای موسیقی ایران رو در سرویس هنری ما دنبال کنین.

مقاله دیگر :   مجموعه ای از عکس های رنگی و کمتر دیده شده از جنگ جهانی دوم