مطالب عمومی سری اول

مجموعه ای از عکس های رنگی و کمتر دیده شده از جنگ جهانی دوم

موزه سلطنتی جنگ (IWM) تازگیا کتابی از عکسای رنگی مربوط به جنگ جهانی دوم منتشر کرده که خیلی از اونا واسه اولین بار پس از ۷۰ سال ارائه می شن.

همه این عکسا نسخه اصلی هستن و هیچ رنگ یا ویرایشی در اونا اعمال نشده. در تصویر زیر، زن دیده بانی رو مشاهده می کنین که در سایت پدافند هوایی مشغول خدمت رسانیه. این عکس در دسامبر سال ۱۹۴۲ میلادی گرفته شده.
در اون زمان حضور زنان در خط مقدم جبهه های جنگ خیلی عادی نبود.

زن دیده بان در سایت پدافند هوایی

کیفیت عکسا بر جا مونده از جنگ جهانی دوم نشون میده که فیلم این عکسا در اون زمان کیفیت بسیار خوبی داشته.
همه تصاویر به سفارش وزیر اطلاعات بریتانیا گرفته شدن که در اون زمان به مقدار کمی فیلم کداکروم دسترسی پیدا کرده بود. اونا تصمیم می گیرن تا این فیلما رو در اختیار عکاسان رسمی و حرفه ای خود بذارن از چند منطقه جورواجور عکاسی کنن.

جالبه بدونین که همه با هم ۳ هزار عکس گرفته شده اما همه اونا سالم باقی نمونده ان. تقریبا نصف این فیلما گم شده و معلوم نیس کجا هستن و تصاویر باقی مونده هم در سال ۱۹۴۹ میلادی در مجموعه موزه نگهداری شدن. تعدادی از این عکسا هم تازگیا، پس از ۷۰ سال واسه اولین بار منتشر شده و به نمایش عمومی گذاشته شدن.

این عکس، سرباز آلفرد کمپین از گردان ششم پیاده نظام دورهام لایت رو نشون میده که در حال تمرینات آموزشی در بریتانیاست. تاریخ عکس: مارس ۱۹۴۴ میلادی. آفتاب‌سوختگی در صورت این مرد خوب دیده می شه و نشون میده که زمان زیادی رو به تمرین در بیابان اختصاص داده. این سرباز در جزیره نرماندی کشته شد اما خاطره اش با این عکس واسه همیشه جاویدان گشت.

شهروندان هلندی پس از آزادسازی ادینهاون به وسیله نیروی هوایی در سپتامبر ۱۹۴۴ میلادی در حال جشن و پایکوبی در خیابونا هستن. جذابیت این عکس رنگای نارنجی خوشگلیه که در گوشه و کنار تصور به چشم می خورن. در عکسای مشکی و سفید قدیمی هیچوقت نمی شد اینجور رنگی رو دیده و لمس کرد.

لوتنانت ورون آر ریچاردز از سیصد و شصت و یکمین گروه پرواز سوار بر موستانگ P-51D خود که با نام Tika IV هم شناخته می شه رو می بینین که در ماموریت اسکورت بمب‌افکن‌ها در سال ۱۹۴۴ میلادیه.

مقاله دیگر :   ۱۰ نکته جالب و خواندنی در مورد زیگموند فروید؛ پدر علم روانشناسی مدرن

رئیس D-Day، ژنرال دوایت دی آیزنهاور و فرماندهان ارشدش در دفتر مرکزی مجتمع عالی در شهر لندن – فوریه ۱۹۴۴

پرستاران و مجروحان نیروهای هوایی در بیمارستان سلطنتی شاهدخت مری در بوکینگهام شایر در اوت ۱۹۴۳ میلادی. این بیمارستان در سال ۱۹۲۷ گشایش شد و بیشتر از ۲۰ هزار فرمانده در طول جنگ در اونجا تحت درمان قرار گرفتن.

گردان ششم ارتش در حال تمیز کردن لوله پرتاپ توپ تانک هستن. این عکس در تونس در می سال ۱۹۴۳ میلادی گرفته شده.

بمب‌افکن‌های لانکستر در حال تکمیل در کارخانه مونتاژ قطعات در وودفورد در نزدیکی منچستر رو در سال ۱۹۴۳ میلادی مشاهده می کنین. تعدادی از ۱۲۵ هزار هواپیمای انگلستان در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد و جالبه بدونین که نصف نیروهای ارتش رو در اون زمان، زنان تشکیل داده بودن.

سربازان هنگ میونه در توپخانه سلطنتی در حال خدمت رسانی در کشور ایتالیا – سپتامبر ۱۹۴۳ میلادی

سربازان چترباز آماده پرش از  RAF Dakota در ویلتشایر – آوریل ۱۹۴۴ میلادی

رئیس سرویس دفاع داخلی در حال بررسی خسارات وارده به ساختمانا در هالبورن در لندنه. بیشتر روسای این سرویس به صورت داوطلبانه خدمت رسانی می کردن. جالبه بدونین که یکی از ۶ مدیر این سازمان زن بود.

یکی از خلبانای ارشد جنگندهای سرویس دفاع داخلی موسوم به جانی جانسون به همراه سگش سالی در نرماندی – جولای ۱۹۴۴

سپهبد سر برنارد مونتگومری در حال توضیح دادن روش هدف دار متفقین به شاه جرج ششم در کاروان ارتش در کشور هلنده – اکتبر ۱۹۴۴

سربازان بریتانیایی در حال تماشای کاریاتیدس در آکروپلیس در آتن هستن – ۱۹۴۴