مطالب عمومی سری اول

واقعیاتی باور نکردنی در مورد زندگی خصوصی «شِر»، خواننده سرشناس آمریکایی

در دنیای سرگرمی افراد بسیار کمی وجود دارن که با یه نام در طول تموم سالای فعالیتشون در بالاترین درجه بمونن و بشه اونا رو یه شخصیت افسانه ای لقب داد. شِر (Cher) کارش در بخش موسیقی رو در دهه ۶۰ میلادی همراه با سانی بونو، که بعدا با اون ازدواج کرد، شروع کرد و از اون زمان تا حالا در مورد موسیقی، فیلم و حتی سیاست هم به فعالیتای خود ادامه داده. هر چند بسیار ادعا می کنن که همه چیز رو در مورد این شخصیت افسانه ای ۷۱ ساله می دونن اما افراد بسیار کمی از رازهای زندگی اون باخبرند.

از علاقه و احساساتش نسبت به کامل کروز گرفته تا روابط خصوصی دردسرساز و مشکلش در یادگیری و خوندن و نوشتن، از روابط متزلزلش با بچه هاش چَز و الیجا و رابطه با نزدیک ترین دوستش کتی گریفین. واقعیتای نگفته در مورد این خواننده افسانه ای رو در ادامه این مطلب بخونین.

۱-اون سابقه جنجالی و پر حرف و حدیثی در روابط عاطفی اش داره

شِر همیشه گفته که دوست داشته با خیلی از شخصیتای مشهور و محترم هالیوود ازدواج کنه اما این وسط ایشون کامل کروز رو به هر شخصیت دیگری در هالیوود بهتر می دونه، بازیگری که در دهه ۸۰ میلادی واسه یه مدت با ایشون رابطه داشت. ایشون در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۳ این مورد گفته:” من بزرگ ترین عاشقان تاریخ رو داشتم. کامل کروز در میان پنج نفر اول قرار داشت. فهرست طولانی نبود اما فهرست خوبی بود”.

ایشون کامل کروز رو یه “مرد فوق العاده و دوست داشتنی” توصیف کرده و ادعا کرده که رابطه این دو بسیار گرم و عمیق بوده.
ایشون هم اینکه گفته که با جن سیمونز خواننده گروه موسیقی KISS هم رابطه داشته و برخلاف تجارب عاشقانه کوتاه و یه شبه سیمونز این بار ایشون شدیدا عاشق شِر شده.
هر چند ایشون قبلاً خیلی بی پروا در مورد روابط عاطفی اش صحبت می کرد اما این روزا کمتر در این مورد صحبت می کنه و میگه که هر کسی نمی تونه مرد مورد علاقه اون باشه.

۲- اون با دیوید لترمن دشمنی عمیقی داشته

هر چند شِر معمولاً در روابطش با مردان قید و بند زیادی نداشت اما به روشنی از دیوید لترمن اعلام بیزاری کرده و حتی تو یه برنامه زنده اونو «نامرد» نامید. درزمان کنسرتی در مریلند در سال الان، ایشون دشمنی خود رو دوباره با لترمن عیان کرد.
براساس ادعاها، لترمن از شِر خواست که در برنامه اش حضور یابد و ۴ سال واسه راضی کردن شِر تلاش کرده بود. شِر در این کنسرت در مورد این موضوع اینجور گفت:” هزینه هتل من ۲۸٫۰۰۰ دلار بود و دیو لترمن هم همیشه ازم میخواس که در برنامه اش حضور داشته باشم و من هم گفتم باشه به شرطی که ۲۸٫۰۰۰ دلار داشته باشی. اونا گفتن نه. بعد یهو همه چز تغییر کرد و تماس گرفته و رضایت خود رو اعلام کردن. جفت و جور کنندگان گفتن: به چه دلیل تا حالا هیج وقت قبول نکرده ای که در این برنامه حضور داشته باشی؟ و من هم گفتم : چون لترمن خیلی باهوش و بامزه س اما اگه از افراد خوشش نیاد بسیار بیرحم می شه”.

وقتی که شِر در آخر در این برنامه حضور یافت و اعلام کرد که لترمن هزینه سنگین هتل اونو پرداخت کرده لترمن گفت که این موضوع تنها یه حیله بوده: “اگه فکر می کنی که این برنامه هزینه هتل رو پرداخت می کنه باید بگم که گولت زده ان”. هم اینکه شِر در آخرین فصل از این برنامه تلویزیونی حاضر شد و گفت:”واسه سالای متمادی، همیشه می خواستم یه موضوع رو بینمون حل کنم… این چیزیه که واقعاً از عمق وجودم به اون باور دارم، شوخی نمی کنم، اصلا: من واقعاً عاشق تو هستم… ولی تو هنوز [واسه من] یه نامرد هستی”.

۳- مادر ۹۱ ساله شِر هنوز زنده و سرحاله

شِر بر خلاف رابطه پر فراز و نشیب با بچه هاش، مانند همیشه رابطه بسیار نزدیکی با مادرش، جورجیا هولت، داره مادر شِر تا حالا ۶ بار ازدواج کرده و الگوی دخترش هستش.
به گفته شِر این دو همیشه به هم نزدیک بوده “اما وقتی که جوون بودم خیلی با هم دعوا داشتیم. من بسیار خودسر بودم، من کارای زیای انجام دادم مانند این که وقتی ۱۱ ساله بودم از خونه فرار کردم. همراه با دوستانم سوار یه قطار شدیم. فقط خیلی ماجراجو بودم اما هیچ وقت بی احترامی نکردم. در مورد سانی کمی با اون [مادرم] مشکل داشتم اما مدت زیادی نگذشت که با این موضوع کنار اومد. اون همیشه قبل از قضاوت کردن گوش می داد پس همیشه می تونستم با اون در مورد روابطم حرف بزنم. اون همیشه به این نکته تایید داشت که باید با کسی باشم که دوستش دارم”.

به گفته شِر مادرش ۹۱ سال سن داره و بر خلاف این که سلامتی اش با مشکلاتی روبروست اما با احتمال خیلی کم دارو مصرف می کنه.

۴- اون هنوز زخم زندگی با سونی بونو رو با خود داره

مشهورترین رابطه عاشقانه شِر به سالای ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۵ و با سونی بونو مربوط می شه.
ایشون در مصاحبه ای با ونیتی فیر در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که این رابطه خیلی هم آسون و بدون مشکل نبوده. ایشون گفته که هنوز درد این رابطه رو با خود داره و سونی بونو رو «شوهری وحشتناک» پیشنهاد کرده. ایشون در این مورد گفته که بونو مانند یه آدم برابر یا یه همسر با ایشون رفتار نکرده بلکه اونو بیشتر “یه مرغ که تخم طلا می گذاشت می دونست تا یه همسر”. ایشون گفته که در تموم مدت بونو ایشون رو در کنترل داشته و این زندگی ۱۱ ساله مشترک از بسیاری جهات به اون آسیب وارد کرده.

البته ایشون گفته که درد اون دوران رو هنوز با خود داره اما تاکید کرده که بونو رو به خاطر بدرفتاری هاش بخشیده و گفته که حاضر بوده تحت شرایطی در کنار اون بمونه: این که کارش رو بهتر مدیریت می کرد.
ایشون در این باره اینجور گفته:” اونو ترک نمی کردم اگه این قدر میدون رو بر من تنگ نمی کرد، این قدر با شدت. اون چیزی بسیار بیشتر از شوهر بود، یه شوهر وحشتناک، بلکه یه راهنمای بزرگ، استادی بی بدیل”. این دو در سال ۱۹۶۹ صاحب دختری به نام چستیتی سان بونو شدن که بعدا با نام چَز شناخته شد.سانی بونو در سال ۱۹۹۸ تو یه حادثه هوایی کشته شد.
شِر در این باره هم گفته:” وقتی اون مرد همه چیز تغییر کرد.
یهو اون دیگه نبود و این یه درد بسیار بزرگ بود. ازدواج کم اهمیت ترین چیزی بود که ما با هم انجام دادیم”.

مقاله دیگر :   آیا واقعا مصرف «ویتامین ث» به روند بهبود سرماخوردگی کمک می کند؟

۵- نشونه هایی از کمبود اعتماد به نفس و افسردگی در اون دیده می شه

با زندگی حرفه ای به درازای ۶ دهه، حتی اگه جایزه اسکار و جوایز اسکار و امی رو به حساب نیاریم، اون هنوزم شخصیت محجوبی داره.
باور این موضوع با در نظر گرفتن این همه موفقیت و اعتباری که ایشون در این همه سال به اون رسیده کمی سخته. اما انگار گذر عمر بر اون پیروز شده.
شِر خود در این باره میگه:” فقط نمی دونم که چظور با سنم کنار بیام. نمی خوام این کار رو بکنم حتی، اما اگه می خواستم هم نمی دونم چیجوری. در آینه نگاه می کنم و این بانوی پیر رو می بینم که به من خیره شده.
و نمی دونم که چیجوری اون به این جا رسیده. اگه ۷۰ شمع رو روی کیکم بذارم، مغزم سوت می کشه. می فهمید؟”.

اما بعد مشخص می شه که ایشون از اون چه که فکر می کنیم هم محجوب تره وقتی که میگه:” به درستیً هیچ وقت عاشق شِر نبوده ام. تنها چیزی که می دونم اینه که نباید تسلیم شد.
چیزی بیشتر از این نمی دونم”. شاید این موضوع نشون دهنده این باشه که ایشون تا حدودی دارای نشونه های افسردگیه.

۶- شِر از تغییر جنسیت چَز راضی نیس

چَز که به عنوان یه دختر به دنیا اومده بود در سالای گذشته جنسیت خود رو تغییر داده و گفته که از اون زمان رابطه پرتنشی با مادرش داشته.
ایشون گفته که از همون سنین کودکی دوست داشته که پسر باشه. ایشون گفته وقتی که در سال ۲۰۰۹ به مادرش گفته که می خواد جنسیتش رو عوض کنه با مخالفت و ناراحتی اون روبرو شده و کنار اومدن با این موضوع واسه ایشون به عنوان مادر خیلی سخت بوده.
ایشون در این باره اینجور میگه:”واسه والدین کنار اومدن با این موضوع خیلی سخته. یه جور عزاداری واسه فرزندیه که از دست دادین و باید با کسی که جاش رو گرفته کنار بیایید”.

۷- رابطه رابطه پر تنشی هم با بقیه پسرش، الیجا، داره

پسر دوم شِر که الیجا اسمشه احساسات مشابهی در مورد بچه یه ستاره بودن داره و هنوزم در مورد مادرش دچار مشکله. الیجا در این مورد اینجور گفته:” وقتی که در سن ۷ سالگی به مدرسه شبانه روزی می رید سخته که فکر نکنین شما رو دور انداختن. اما من در سنی هستم که با این موضوع کنار میام چون چاره دیگری ندارم. اما من هنوز… این معنیش این نیس که این کار درسته. هنوزم انجام این کار اشتباهه”. موقع این صحبتا ایشون گفت که روابطش با مادرش بسیار پرتنش بوده و ماه ها از آخرین باری که با ایشون حرف زده میگذره. با این وجود گفته که مادرش رو دوست داره و از طرفداران اونه.

۸- اون اهل سیاست بوده و از مخالفان ترامپه

طرفداران شِر خوب می دونن که اون بسیار سیاسیه. در واقع اون در طول دوران رقابتای انتخاباتی از هیلاری کلینتون نامزد دموکراتا پشتیبانی می کرد.
اما در سال ۲۰۱۶ تو یه کمپین انتخاباتی شدیدا از دونالد ترامپ انتقاد کرده و اونو گسترش دهنده عقاید نژادپرستانه می دونست. حتی یه بار گفته بود اگه دونالد ترامپ برنده رقابتای انتخاباتی شه این سیاره رو ترک می کنه.
با این وجود هنوزم در حساب شبکه های اجتماعی خود هنوز به جمهوری خواهان می پردازه.

۹- اون از یه مریضی خاص به نام «خوانش پریشی» رنج می بره

شِر درزمان چند سال یه راز رو در دل خود حفظ کرده بود و اون این که ایشون به خوانش پریشی مبتلاست. در مصاحبه ای در سال ۱۹۹۹ ایشون واسه اولین بار از مقابله هر روزه اش با ناتوانی در یادگیری صحبت کرد.
درواقع ایشون اعتراف کرد که به خاطر این مریضی نمی تونه نتای موسیقی رو بخونه. ایشون در این باره اینجور گفت:” من فقط اونو می شنوم. در مورد شعر اما مشکل خاصی ندارم. به خاطر این مشکل یه جور حافظه فتوگرافیک به دست آورده ام میتونم هر چیزی رو خیلی راحت خونده و در همون بار اول احساس اونو درک کنم”. با این وجود ایشون خود رو «بسیار باهوش» توصیف کرده که همین موضوع باعث شده چند سال در میدون موسیقی حضور موفق داشته باشه اما گفته که از دوران مدرسه اصلا خوشش نمی اومده.

در مطلبی دیگه با عنوان ««شِر»؛ خواننده سرشناس آمریکایی که در سن ۷۱ سالگی هم هنوز در دنیای مد و لباس می درخشه» در مورد حضور این ستاره سرشناس دنیای موسیقی در دنیای مد و لباس گفته بودیم که خوندن اونم خالی از لطف نیس.