برگزیده

مهم ترین نکاتی که قبل از خرید مخلوط کن باید بدانیم

مهم ترین نکاتی که قبل از خرید مخلوط کن باید بدانیم

اگر از آن دسته افراد هستید که عادت به نوشیدن، یک آبمیوه طبیعی در طول روز دارید، و یا از خوردن معجون در روز لذت می برید، وجود یک مخلوط کن در منزل شما از ضروریات است. در این مقاله از سایت دیاناکالا با ما همراه باشید تا با این محصولات و لوازم خانگی بیش تر آشنا شوید. مخلوط کن ها انواع مختلفی دارند؛ با هم به بررسی آن ها می پردازیم.

انواع مخلوط کن ها

مخلوط‌ کن ها نمونه های مختلفی دارند؛ برخی از آن ها تک کاره هستند؛ دستگاه های مخلوط کن تک کاره، تنها شامل یک پارچ و موتور می باشند. اما برخی از آن ها چند کاره بوده و به همراه آن ها دستگاه های آسیابی را نیز ارائه می دهند که از آن ها برای پودر کردن فلفل و پودر های سوخاری استفاده می کنند. این قابلیت مهم، کارایی بیش تری برای این دستگاه ها ایجاد کرده است. برخی دیگر از انواع آن ها دارای یک مخلوط کن، آسیاب و خردکن و… هستند. آن ها را تحت عنوان غذاساز یا آبمیوه گیر چند کاره ارائه می دهند.

خرید مخلوط ‌کن خوب نیازمند برخی ملاحظات است. در حین خرید آن ها باید به برخی نکات توجه داشته باشید. در ادامه شما را با برخی از ویژگی های مهم یک مخلوط کن خوب آشنا می کنیم. با دیاناکالا همراه باشید..

بودجه مورد نیاز برای خرید

مسلما مهم ترین فاکتور در هر خریدی، بودجه و هزینه ای که قصد پرداخت برای محصول مورد نظر دارید. هزینه ای که برای خرید مخلوط‌ کن  ها صرف می کنید، تکلیف شما را تا حدی مشخص می کند. اگر رنج قیمتی خود را مشخص کنید، فروشنده بهتر می تواند شما را راهنمایی کند. در باره قیمت مخلوط ‌کن ها باید به متفاوت بودن قابلیت های آن ها اشاره کنیم. هر چه کارایی آن ها بیش تر باشد، هزینه های آن ها نیز بالاتر است.

مخلوط کن

توان مخلوط کن

یکی از مهم ترین ویژگی های یک مخلوط کن، توان و راندمان کاری آن است که بر حسب وات ارزیابی می شود. هر چه توان این دستگاه ها بالاتر باشد، دستگاه کیفیت بالاتری دارد. توان مخلوط کن رابطه مستقیمی با مدت زمان استفاده و طول عمر و کیفیت آن دارد.

توجه: برای خرید لوازم خانگی اصل و با کیفیت به وبسایت دیاناکالا مراجعه فرمایید.

توجه به ظرفیت و حجم مخلوط ‌کن

مخلوط کن  ها در ابعاد و اندازه های مختلفی نیز تولید می شوند. این دستگاه ها باید به نسبت تعداد جمعیت خانواده تان انتخاب شوند. ظرفیت آن ها تعیین کننده قدرت و سرعت آن ها می باشد. در صورتی که ظرفیتی کم تر از میزان نیاز خود انتخاب کنید، قطعا دستگاه در طولانی مدت دچار آسیب می شود.

توجه به جنس پارچ مخلوط کن

پارچ های این لوازم خانگی در دو جنس شیشه ای و پلاستیکی شفاف تولید می شوند. هر یک از این دو نوع جنس، ویژگی ها و مزایا و معایب خود را دارند. جنس پلاستیکی آن از نظر وزن بسیار مناسب تر می باشد. آن ها وزن سبکی دارند و همین امر استفاده از آن ها را برای مصرف کنندگان ساده تر می کند. پارچ های پلاستیکی در برابر ضربات مقاوم تر هستند. اما پارچ های پلاستیکی به مرور زمان تغییر رنگ می دهند، کدر می شوند و یا رنگ آن ها به زردی می گراید و این تنها عیب آن ها است.

در مقابل انواع پارچ های شیشه ای، وزن بالایی دارند، ممکن است در برابر ضربات مختلف شکنندگی بالایی داشته باشند، اما در عوض ظاهر آن ها همیشه شفاف و زیبا باقی می ماند و تغییر رنگ نمی دهند. بین جنس شیشه های پارچ نیز تفاوت هایی وجود دارد. بهتر است که پارچ های شیشه ای پیرکس را خریداری کنید، آن ها جنس بهتری نسبت به انواع شیشه ای معمولی دارند. پارچ های شیشه ای ممکن است، در اثر سرد و گرم شدن ترک بردارند و بشکنند.

مقاله دیگر :   دانلود آهنگ | آهنگدونی ، سایت دانلود آهنگ جدید

مخلوط کن

وزن مخلوط کن ها را در نظر داشته باشید!

این مهم از این جا حائز اهمیت است که ممکن است، مجبور باشید مرتبا آن ها را برای استفاده از کابینت خارج کنید و به برق بزنید. اگر وزن مخلوط‌ کن ها بالا باشد و سنگین وزن باشند، استفاده از آن ها سخت می شود. اغلب مخلوط کن ها وزن های سبکی دارند.

جنس بدنه مخلوط کن ها

بدنه این دستگاه ها نیز باید مقاوم باشد، چرا که ممکن است، در طول استفاده از آن ها، بدنه آن ها آسیبی ببنید. جنس بدنه مخلوط کن  ها معمولا استیل و پلاستیکی است. انواع پلاستیکی آن ها، وزن کم تری دارند، اما مقاومت آن ها پایین است. همچنین اگر رنگ آن ها سفید باشد، ممکن است در طولانی مدت به زردی بزند و دیگر ظاهر مناسبی نداشته باشد. به همین سبب انواع استیل همیشه بیش تر پیشنهاد می شود. بهتر است، در حین خرید به تهیه انواع سیلور یا نقره ای مخلوط‌ کن بپردازید.

مخلوط کن

جنس تیغه مخلوط‌ کن

جنس تیغه های مخلوط کن باید از نوع استیل باشد، چون این تیغه ها همیشه با مواد مایع در تماس هستند. از این تیغه ها برای تکه تکه کردن قطعات یخ و اجسام سخت استفاده می شود. به همین سبب تیغه های آن ها محکم و مقاوم باشند.

قابلیت تنظیم مخلوط ‌کن

این دستگاه ها امکان تنظیم سرعت دارند، در اغلب نمونه های جدید مخلوط‌ کن این قابلیت وجود دارد. برخی از آن ها نیز دارای سه حالت روشن و خاموش و پالس هستند. در نمونه هایی که قابلیت تنظیم دارند، می توان با استفاده از صفحه نمایشگر لمسی و یا پیچی که در دستگاه تعبیه شده است، سرعت را به نسبت سختی مواد درون آن، بالا یا پایین برد.

طول سیم مخلوط‌ کن

در حین خرید توجه کنید که فاصله پریز برق از سطح صاف موجود برای قرار دادن دستگاه چه میزان است، باید مخلوط‌ کنی خریداری کنید که سیم آن به اندازه ای باشد که به پریز برق آشپزخانه شما نزدیک باشد. این دستگاه ها برای کارایی بهتر، باید بر روی سطوح صاف قرار گیرند. به همین سبب طول سیم باید همیشه مد نظر  قرار گیرد.

قابلیت محافظ دمایی مخلوط‌ کن

این دستگاه ها باید دارای محافظت دمایی باشند، در حین کار با آن ها ممکن است، موتور دستگاه داغ شود و به آن آسیبی وارد شود؛ به همین سبب اگر قابلیتی در آن ها وجود داشته باشد، که موتور در صورت داغ شدن، خاموش شود، به نفع دستگاه است و طول عمر آن را بیش تر می کند.

وجود سوئیچ ایمنی در مخلوط کن

قابلیت سوئیچ ایمنی در این دستگاه بسیار اهمیت دارد. چرا که در صورت وجود آن، مخلوط کن  تا زمانی که تمامی قطعات آن به درستی بر روی هم سوار نشده باشند، روشن نمی شود. این مورد سبب می شود که به دستگاه آسیب کم تری وارد شود.

سرو صدای دستگاه را ارزیابی کنید!

برخی از مصرف کنندگان مخلوط کن ها از صدای وحشتناکی که در حین کار آن ها ایجاد می شود، گله دارند؛ به همین سبب در حین خرید به این نکته دقت داشته باشید. در حین خرید آن را امتحان کنید و میزان لرزش آن را ارزیابی کنید.

فیلتر مخلوط کن

برخی از دستگاه ها دارای فیلتر هایی هستند تا از ورود هسته  و پالپ و… به دستگاه جلوگیری شود. با وجود فیلتر های تعبیه شده در این دستگاه ها، سبب می شود که آبمیوه و مخلوط نهایی شما کاملا صاف باشد و از خوردن آن لذت ببرید.  در ادامه برخی از پر فروش ترین انواع مخلوط ‌کن ها را به  شما معرفی می کنیم.