برگزیده

تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور (+ویژگی های ایلوستریتور) گرافیستار

 

تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور (+ویژگی های ایلوستریتور) گرافیستار

فتوشاپ و ایلوستریتور دو برنامه گرافیکی بسیار محبوب Adobe هستند. اگر روی یک پروژه جدید کار می کنید، ممکن است به سختی بفهمید که کدام یک از این دو برنامه برای شما بهتر عمل می کند، زیرا در ظاهر بسیار شبیه به هم به نظر می رسند. ما برخی از تفاوت های اصلی بین فتوشاپ و ایلوستریتور را جمع آوری کرده ایم تا به شما در شروع کار کمک کنیم.

ایلوستریتور چیست

آموزش ایلوستریتور رایگان یک نرم افزار ویرایش پیشرفته مبتنی بر برداری است که برای ایجاد لوگو، گرافیک، کارتون و فونت استفاده می شود. برخلاف فتوشاپ که از فرمت مبتنی بر پیکسل استفاده می کند، ایلاستریتور از ساختارهای ریاضی برای ایجاد گرافیک برداری استفاده می کند. وکتور در ایلوستریتور چیست؟ این خطی است که به جای یک خط پیکسل، از دو نقطه به هم متصل شده توسط یک الگوریتم کامپیوتری تشکیل شده است. به دلیل وکتورها، Illustrator اغلب برای ایجاد آرم یا هر چیزی که ممکن است نیاز به چاپ یا نمایش در اندازه های مختلف داشته باشد استفاده می شود. در بین بهترین سایت های آموزش برنامه های گرافیک و تدوین می توان به فرادرس، سریع آسان، گرافیستار، فرانش، موشن کده و دانشجویار اشاره کرد.

مزایای نرم افزار ایلوستریتور:

یک گرافیک برداری اگر بزرگ یا کوچک شود هرگز کیفیت خود را از دست نخواهد داد
Illustrator همچنین به شما خروجی چاپ بهتری می دهد زیرا به وضوح وابسته نیست

معایب نرم افزار ایلوستریتور:

نمی توان به راحتی از آن برای اصلاح تصاویری که از قبل ایجاد شده اند استفاده کرد، زیرا فیلترها و ابزارهای ویرایش تصویر محدودی در دسترس شما هستند.

فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ یک برنامه عالی برای اصلاح تصاویر یا گرافیک های از قبل ایجاد شده – مانند عکس ها – است و محبوب ترین برنامه Adobe است. ویرایش عکس ها در فتوشاپ فوق العاده است، زیرا شامل تعداد زیادی فیلتر، جلوه های ویژه و ابزارهای منحصر به فرد است.

مزایای نرم افزار فتوشاپ:

فتوشاپ همچنین یک انتخاب محبوب برای گرافیک های وب، ویرایش عکس و طراحی است زیرا این پروژه ها در اندازه ثابت باقی می مانند.
یکی دیگر از مزایای بزرگ فتوشاپ این است که می توانید کنترل کامل پروژه های خود را داشته باشید، زیرا می توانید پیکسل به پیکسل گرافیک خود را ویرایش کنید.

معایب نرم افزار فتوشاپ:

گرافیک‌های شطرنجی یا بیت مپ در فتوشاپ ایجاد می‌شوند و این گرافیک‌ها گاهی اوقات می‌توانند کمی ناهموار به نظر برسند، زیرا تصاویر شطرنجی از مربع‌های رنگی مجزا تشکیل شده‌اند که به پیکسل معروف هستند. همه چیز در فتوشاپ فقط یک سری پیکسل است، بنابراین اگر چیزی را کم یا زیاد کنید، ممکن است خیلی سریع کیفیت خود را از دست بدهد.

ایلوستریتور در مقابل فتوشاپ

هنگام مقایسه فتوشاپ و ایلوستریتور ابتدا باید گرافیک شطرنجی را با گرافیک برداری مقایسه کنیم. همانطور که قبلا دیدیم، Adobe Illustrator یک نرم افزار ویرایش مبتنی بر برداری است، در حالی که Adobe Photoshop یک نرم افزار ویرایش مبتنی بر شطرنجی است.

گرافیک شطرنجی

برنامه های ویرایش مبتنی بر شطرنجی مانند Adobe Photoshop از پیکسل ها برای ایجاد تصاویر استفاده می کنند. این یعنی چی؟ این بدان معناست که Adobe Photoshop از میلیون ها مربع کوچک با رنگ های مختلف برای ساخت هر تصویر استفاده می کند.

اگر روی یک تصویر در فتوشاپ زوم کنید، خواهید دید که چگونه پیکسل های مختلف برای ایجاد آن تصویر خاص ترکیب می شوند، به خصوص اگر به لبه های تصویر نگاه کنید. وقتی از دور به آن نگاه می کنید این پیکسل ها قابل مشاهده نیستند اما زمانی که تا حد لازم بزرگنمایی کنید قابل مشاهده هستند.

مقاله دیگر :   قطعات یدکی و تعمیرات جرثقیل سقفی

گرافیک برداری

برنامه های ویرایش مبتنی بر برداری مانند ایلوستریتور از ساختارهای ریاضی برای ایجاد گرافیک های برداری زیبا استفاده می کنند. به عنوان مثال، هر بردار در Adobe Illustrator یک خط متشکل از پیکسل نیست، بلکه توسط دو نقطه متصل از طریق یک الگوریتم کامپیوتری ایجاد می شود. به هر یک از این خطوط یک مسیر برداری نیز می گویند و با هم یک شی برداری را تشکیل می دهند.
اگر روی همان تصویر در Adobe Illustrator زوم کنید، مهم نیست که چقدر بزرگنمایی می کنید. هرگز پیکسل ها را در آن نخواهید دید. لبه های تصویر بدون توجه به اینکه چقدر بزرگنمایی یا کوچکنمایی می کنید صاف و واضح باقی می مانند.

به همین دلیل است که ایلوستریتور یک ابزار قدرتمند برای ایجاد لوگو، تصاویر برای چاپ یا هر چیز دیگری است که باید در اندازه های مختلف چاپ یا نمایش داده شود. به عنوان مثال، اگر یک لوگو برای مشتری ایجاد می کنید، بسیار مهم است که مطمئن شوید که یک تصویر برداری است، بنابراین چه برای کارت ویزیت یا پوسترهای بزرگ استفاده شود، کیفیت خود را از دست نمی دهد.

ایلوستریتور یا فتوشاپ؟ کدام برای درآمد بهتر است؟

بدون شک 2 تا از پر کاربردترین نرم افزار های در حوضه ی گرافیک فتوشاپ و ایلوستریتور می باشد. شما با یادگیری هر دو میتوانید به یک درآمد فوق العاده از طریق گرافیک دست پیدا کنید. شما با شرکت در دوره آموزش ایلوستریتور میتوانید به راحتی تمامی مباحث گرافیک را یاد بگیرید و در کنار فتوشاپ مشغول به انجام کار های گرافیکی باشید. هرجا که آگهی استخدام گرافیست دیدید میتوانید دیگر به راحتی در آن شرکت کنید و یا بصورت فریلنسری درآمد بسیار زیادی از طریق ایلوستریتور و فتوشاپ بدست آورید.

چرا باید ایلوستریتور یاد بگیریم؟

همانطور که اشاره کرده یکی از پایه های اصلی گرافیک نرم افزار ایلوستریتور می باشد. شما با یادگیری این نرم افزار می توانید بیشتر کار های گرافیکی را انجام دهید. باتوجه به اهمیت ایلوستریتور در گرافیک به شما پیشنهاد شدید میکنیم که حتما آموزش ایلوستریتور 2022 را تهیه کنید و با سرمایه گذاری روی تخصص خود فرصت های شغلی زیادی را به خود اختصاص دهید.

راه های کسب درآمد از ایلوستریتور

راه های زیادی برای کسب درآمد از طریق ایلوستریتور وجود دارد که قصد داریم چند راه پول درآوردن از ایلوستریتور را به شما معرفی نماییم. راه اول استخدام به عنوان متخصص ایلوستریتور و گرافیست در شرکت ها می باشد. با توجه به سطح آموزش ایلوستریتور 2022 آموزاستار این فرصت برای شما فراهم شده که با یادگیری کامل ایلوستریتور دیگر نگرانی برای آینده شغلی خود در این زمینه نداشته باشید. راه دوم فعالیت بصورت دورکاری یا فریلنسری می باشد که شما با فعالیت بصورت یک فریلنسر ایلوستریتور کار میتوانید درآمد میلیونی داشته باشید. راه سوم این است که شما طرح های خود را بفروشید و از این طریق و فروش طرح های آماده ایلوستریتور درآمد قابل توجه ای داشته باشید.

منبع: گرافیستار https://graphi-star.com/