ترفند و آموزش

مناسب‌ترین لپ تاپ برای دانشجویان چه مشخصاتی دارد؟

اگر به عنوان یک دانشجو قصد دارید برای خود لپ تاپ خریداری کنید، باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید. برای نمونه می‌توان به ویژگی‌های صفحه نمایش، پردازشگر محصول، حافظه محصول، حافظه گرافیکی و…. دانشجویان، بخصوص افرادی که در رشته‌های علوم کامپیوتری مشغول تحصیل هستند، برای تحویل پروژه‌های خود نیاز به لپ تاپ مناسبی دارند. از دوران کرونا، نیاز به لپ تاپ میان دانشجویان همه گیرتر شد. به طوری که علاوه بر دانشجویان علوم کامپیوتر، محصلان سایر رشته‌ها هم نیاز به استفاده از این محصول پیدا کنند. کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی قرار است در این مطلب به یاری دانشجویان بیایند. در ادامه مطلب برای شما خواهیم گفت که مناسب‌ترین لپ تاپ برای دانشجویان چه مشخصاتی دارد؟

لپ تاپ دانشجویی و مهم‌ترین ویژگی‌های آن

برای انجام پروژه‌های دانشجویی باید به سراغ سیستمی بروید، که امکانات لازم برای این کار را دارد. در ادامه مهم‌ترین این امکانات را شرح خواهیم داد.

پردازنده مناسب

یکی از مهم‌ترین ومشخصه‌هایی که هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی باید زیرنظر بگیرید، پردازنده است. پردازنده یا CPU باید امکان انجام کارهای دانشجویی را برای شما فراهم کند. برای انتخاب یک پردازنده مناسب باید به دو فاکتور توجه داشته باشید. این دو فاکتور عبارتند از تعداد هسته‌ها و نسل آن ها. اما پردازنده فقط یکی از امکاناتی است که باید زیرنظر گرفته شود. دو مورد دیگر را در ادامه خواهیم گفت.

حافظه رم

حتما می‌دانید که لپ تاپ یک محصول مولتی تسکینگ و یا همان چند کاره است. به طوری که نیاز پیدا می‌کنید گاهی اوقات چند کار را به طور همزمان با هم انجام دهید. برای نمونه ممکن است نیاز داشته باشید علاوه بر نرم‌افزار‌های مهندسی، مرورگر و نرم‌افزار‌های پخش رسانه‌ای را هم باز کنید. به همین دلیل نیاز است که به حافظه رم توجه داشته باشید تا هنگام چنین وضعیتی به مشکل نخورید.

مقاله دیگر :   لیست گیم سرور های ایرانی در سایت گیم فور

نوع حافظه

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، یک فاکتور مهم برای خرید لپ تاپ، مقدار حافظه است. اما مطلب دیگری که باید در این باره شرح داده شود، نوع حافظه است. اگر به دنبال لپ تاپی هستید که تا حدامکان بتواند به کارهای شما سرعت ببخشیدف بهتر است به سراغ لپ تاپ‌های SSD بروید. حتی اگر لپ تاپ شما هم اکنون چنین ویژگی ندارد، ایرادی ندارد. اما بهتر است که در آینده برای تبدیل حافظه این محصول به SSD برنامه ریزی کنید. همچنین حافظه گرافیکی محصول نیز باید زیر ذره بین برده شود. به طوری که اگر روزی تصمیم داشتید با لپ تاپ بازی کنید، مشکلی بروز نکند.