عمومی

سرمایه گذاری در املاک تورنتو

قیمت مسکن در تورنتو از فوریه تا کنون حدود 19 درصد کاهش یافته است، اگرچه در سپتامبر 2022 رشد مجدد 0.7 درصدی را تجربه کرد. اگرچه بازار مسکن کانادا تحت تأثیر یک رکود بزرگ اخیر قرار گرفته است، به نظر می رسد بازارهایی مانند تورنتو در حال ضربه زدن به حمایت هستند.

از زمان وقوع همه‌گیری، میانگین قیمت در تورنتو و بسیاری دیگر از بازارهای کانادا افزایش بزرگ و ثابتی را تجربه کرده است که ناشی از گمانه‌زنی‌های خارجی و واکنش‌های تاخیری دولت کانادا است.

با این حال، این افزایش طی چند ماه گذشته معکوس شده است که ناشی از بار بدهی بالا، افزایش تورم و افزایش نرخ از سوی بانک مرکزی کانادا بوده است. حتی با کاهش قیمت مسکن، بسیاری از اقتصاددانان تردید دارند که قیمت مسکن بسیار افزایش یابد.

برای یافتن جزئیات در مورد چشم انداز سرمایه گذاری املاک در تورنتو و همچنین اطلاعات اضافی در مورد بازار مسکن انتاریو تا پایان سال 2022 به خواندن ادامه دهید.

میانگین قیمت مسکن در تورنتو چقدر است؟

بازار مسکن تورنتو اخیراً به دلیل شرایط اقتصادی، تغییرات سبک زندگی و مهاجرت در پی کووید-19 شاهد افزایش تقاضای خریداران بوده است. فروش آپارتمان در تورنتو در حال حاضر در بازار خریدار است، در حالی که سایر بازارها به نفع فروشندگان هستند.

با در دسترس بودن مشاغل از راه دور در بسیاری از شهرها، تورنتونی ها خانه هایی را برای سبک زندگی خود می خواهند که اساساً بر اساس هزینه باشد. اثرات مهاجرت به خارج از مناطق شهری در بسیاری از بازارهای مسکن کانادا دیده می شود زیرا صاحبان خانه به دنبال فضای بیشتری با تراکم کمتر هستند.

با این حال، با وجود مقدار بالایی از بدهی که توسط یک خانوار متوسط کانادایی نگهداری می‌شود، افزایش نرخ‌های بانک مرکزی کانادا بر کاهش شدید میانگین قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد، حتی اگر بازار مسکن در ماه آگوست و سپتامبر اندکی بازگشت داشته باشد.

انتظار می رود بازار مسکن کانادا تا سال 2023 به رکود ادامه دهد

رویترز گزارش می دهد که اقتصاددانان کانادایی انتظار دارند رکود ملی تا سال 2023 ادامه یابد و احتمال بهبود آن در سال 2024 باشد. حباب مسکن در طول همه گیری ناشی از نرخ های بهره پایین بود که اخیراً توسط بانک مرکزی آمریکا افزایش یافته است.

تخمین‌ها از میزان افت در حال بدتر شدن هستند، با برآوردهای جدید حدود 7.8 درصد در مقایسه با کاهش 2.2 درصدی که تنها چند ماه قبل پیش‌بینی شده بود. این بزرگترین کاهش قیمت از زمانی است که انجمن املاک و مستغلات کانادا شروع به جمع آوری داده ها در سال 2005 کرد.

در مقابل، انتظار می‌رود قیمت‌ها در بازارهای بزرگی مانند تورنتو و ونکوور پس از تجربه افزایش ثابت به ترتیب 13 و 10.6 درصد در سال 2023، بین 8.5 تا 7.3 درصد در سال 2023 کاهش یابد.

میانگین قیمت خانه‌های تورنتو هنوز تا حد زیادی مقرون به صرفه نیست

با وجود کاهش اخیر قیمت مسکن، خانه‌ها در تورنتو هنوز خارج از محدوده مقرون به صرفه برای درآمد متوسط خانوار هستند. بحران مقرون به صرفه بودن در خط مقدم چشم عموم قرار دارد، حتی با وجود اینکه افزایش قیمت مسکن کمی از پایین ترین سطح خود در ماه های قبل بهبود یافته است.

حتی با وجود رکود، اکثر مسکن های تورنتو خارج از محدوده مقرون به صرفه برای خانوارهای با درآمد متوسط باقی می مانند. NBC گزارش می دهد که مقرون به صرفه بودن مسکن در تورنتو به بدترین سطح خود در 40 سال گذشته رسیده است.

مقرون به صرفه بودن مسکن در کانادا تمرکز اصلی گزارش اخیر است که عنوان آن “مقرون به صرفه بودن مسکن: بدترین وخامت 41 سال اخیر در سه ماهه دوم 2022” است. کاهش سه ماهه دوم 2022 در مقرون به صرفه بودن ششمین کاهش متوالی سه ماهه تاکنون است.

مقاله دیگر :   خصوصیات بهترین سیستم سرمایشی منزل

مقایسه املاک تورنتو در سطح جهانی

در مقایسه با بازارهای جهانی، مقرون به صرفه بودن مسکن در تورنتو به طور پیوسته رو به وخامت گذاشته است. طبق اعداد اخیر NBC، قیمت خانه در مرکز شهر در تورنتو به 860 دلار در هر فوت مربع رسیده است. بالاتر از شهرهای تاریخی گران قیمت مانند سیاتل.

این گزارش خاطرنشان می کند که مقرون به صرفه بودن در منطقه تورنتو بزرگ بزرگترین وخامت را از سال 1981 تجربه کرده است. میانگین پرداخت وام مسکن بین کاندوها و غیر کاندوها به 90 درصد درآمد متوسط خانوار رسیده است.

با این حال، به نظر می رسد میانگین اجاره ماهانه کاهش یافته است، و از هزینه های متوسط وام مسکن جدا شده و از حدود سال 2017 ثابت مانده است. درآمد سالانه مورد نیاز برای خرید یک خانه نماینده در تورنتو حدود 265664 دلار کانادا است.

آمار بالا نشان دهنده عوامل متعددی است که بازار مسکن GTA را هدایت می کند. این منطقه پرجمعیت کانادا نه تنها یکی از بزرگترین مناطق برای تجارت، صنعت و ایجاد شغل است. همچنین شاهد رشد ثابت جمعیت است.

کانادایی ها در بازار مسکن تقسیم شده اند

خریداران ملک کانادایی تقریباً به مسکن کانادا اعتماد دارند – با 39٪ به اندازه قبل از همه گیری و 37٪ اعتماد کمتر. 54 درصد می گویند که هنوز در فکر خرید خانه در تورنتو یا فروش آن در سال 2022 هستند.

کریستوفر الکساندر، معاون اجرایی و مدیر منطقه‌ای REMAX، می‌گوید: «روند جابه‌جایی بین استانی که در تابستان 2020 شاهد آن بودیم، همچنان بسیار قوی است و انتظار می‌رود تا سال 2022 ادامه یابد».

گزارش چشم انداز بازار مسکن REMAX نشان می دهد که برخی از کانادایی ها هنوز به بازار املاک و مستغلات و بازار مسکن کانادا بسیار مطمئن هستند، به طوری که 49٪ از پاسخ دهندگان می گویند که املاک و مستغلات هنوز یکی از بهترین چشم اندازهای سرمایه گذاری آنها در کانادا است.

آیا سال 2023 زمان خوبی برای خرید کاندو در تورنتو خواهد بود؟

بسیاری از خریداران در حال حاضر برای جلوگیری از افزایش نرخ بهره تلاش می کنند که خرید کنند، که احتمالاً وام های مسکن بزرگتر را مقرون به صرفه تر می کند. با این حال، اگر هنگام خرید منتظر قیمت های پایین تر باشید، ممکن است شانسی نداشته باشید.

برای فروشندگان، اگر خریدار مایل به افزایش قیمت باشد، املاک می توانند به راحتی بفروشند. از آنجایی که خرید ملک در GTA سخت است و روند قدردانی آن طولانی است، ارزش آن احتمالاً در سال آینده افزایش خواهد یافت.

از آنجایی که انتظار می رود نرخ بهره همچنان در حال افزایش باشد، نمی توان گفت که آیا اکنون زمان خوبی برای خرید در بازار املاک تورنتو است، حتی با وجود افزایش قیمت ها نسبت به پایین ترین سطح قبلی. در حالی که بازار به طور سنتی به خرید در تابستان علاقه دارد، سرمایه گذاران تورنتونی محتاط هستند.