عمومی

کاربرد کفشک قالب صنعت

سنبه و ماتریس و دیگر اجزای از جمله استوپرها، ورق گیر و … روی صفحاتی قرار داده می شوند که به اصطلاح کفشک قالب معرفی می شوند. از جهتی دیگر قالب های فلزی دارای دو بخش مستقل ثابت و متحرک می باشند که یکی از آن ها میزبان سنبه و دیگری نگهدارنده ی ماتریس است، بنابراین دو کفشک در جهت چیدمان اجزا نیاز خواهد بود که یکی از آن ها روی بستر ثابت دستگاه پرس قرار می گیرد و کفشک بعدیبه فک متحرک آن متصل می گردد.در حال حاضر این قطعه را در کنار محصولاتی چون مهره تی (T) و سنبه برش می توان خریداری نمود.

این محصول در بعضی منابع کفشک نگاه دارنده ی سنبه و به کفشک نگهدارنده ی ماتریس (و سایر ملحقات) نیز شناخته می شود. به طور کلی کفشک ها با میله های راهنما و بوش ها که محل عبور میله های راهنما محسوب می شوند، قابل خریداری می باشند.

ابعاد کفشک ها

با توجه به ابعاد سنبه و ماتریس و دیگر اجزای قالب ابعادی انتخاب می گردد که فضای مورد نیاز جهت تمامی قطعات را در بر می گیرد، ضمن اینکه کفشک های پیش ساخته در ابعاد مشخصی با نظر سازندگان و متناسب با آن ها طراحی و تولید می شوند و طراح قالب متناسب با نیاز خود بهینه ترین ابعاد را انتخاب می نماید.

فضای مفید کفشک

محل نصب بوش که نشان از موقعیت قرارگیری سوراخ های میل راهنما دارد منجر به آن شده تا استفاده از بخش هایی از کفشک صورت نگیرد، بنابراین با کاهش تعداد میله های راهنما، فضای مفید افزایش می یابد. لازم به ذکر است که طراح کفشکی را برگزیند که فضای مفید آن ۱۵ تا ۳۰ درصد بیشتر از نیاز واقعی باشد تا در صورتی که به اضافه شدن اجزای جدید یا تغییر در شکل سنبه و ماتریس نیاز داشتید ، تعوبض کفشک لازم نشود.

استفاده از مهره تی (T) در قالب سازی

مهره تی که که به آن مهره چکشی نیز می گویند ابزاری کاربردی است. این مهره T چکشی دارای شیار های پروفیل وارد می شود و لازم به وارد کردن از ابتدایی ترین شیار نخواهید داشت. می توانید با بهره مندی از این محصول تمامی قطعات مربوط به پروفیل های شیار دار را به پروفیل اتصال دهید . مهره تی (T) را اصلی ترین قطعات در اتصالات پروفیل های آلومینیومی می توان دانست که در ساخت سازه های آلومینیومی کاربردهای گوناگونی را به خود اختصاص داده ، به گونه ای که اتصال پروفیل ها به یکدیگر و یا به قطعات دیگر بدون مهره های تی (T) امکان پذیر نخواهد بود. در اتصال پروفیل های آلومینیومی مهره های تی به یکدیگر تحت زاویه 90 (البته به کمک نبش های آلومینیومی)، اتصال پروفیل های آلومینیومی در راستای یکدیگر و اتصال انواع قطعات همچون استپر موتور ها به پروفیل های آلومینیومی کاربرد دارند.

نحوه عمل مهره تی T

داخل شیار پروفیل آلومینیومی مهره تی (T) قرار گرفته که چرخاندن پیچ درون مهره در جهت بستن منجر به بستن شده و مهره به طرف بالا رانده می شود و با سفت کردن بیشتر مهره در جای خود سفت خواهد شد.

مقاله دیگر :   30 نکته مهم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال + بهترین ارزها

کاربرد سنبه برش

سنبه برش از قطعات پر کاربرد در قالب‌های ماتریس محسوب می شود که کاربرد آن برش قطعه یا ورق است. اغلب سنبه برش از جنس فولاد سختکاری شده تولید می گردد تا استحکام آن افزایش یابد.

به طور معمول سنبه برش در اندازها و شکل‌ های مختلف تولید می گردد.انتهای سنبه برش اغلب از بخشی پله مانند برخوردار بوده تا سنبه به درستی درون سنبه گیر قرار گرفته شود. سنبه برش دارای قطر 3 میلی متر و ارتفاع 80 میلی‌متر می ‌باشد.جنس آن نیز ممکن است از سنبه برش فولاد تندبر یا HSS باشد.

مشخصات سنبه برش

سنبه برش توسط شرکت ایتالیایی مختلفی تولید می گردد که از کیفیت مطلوبی بر خودار می ‌باشد. این ابزار های بسیار کاربردی در جهت نشانه گذاری بر روی سطوح مختلف به خصوص سطوح فلزی کاربردی می باشند . به طور کلی بهره مندی از این ابزار ساده که بسیار کاربردی است از گذشته های بسیار دور تا کنون همواره وجود داشته و در هر دوره نوع جدیدی از آن وارد بازار شده است. افراد در زمینه های مختلفی چون تراشکاری، آهنگری و ماشین سازی از این محصول بهره برداری می نمانید.

در تمام دنیا حرفه قالبسازی به عنوان صنعتی مادر شناخته شده است که باعث رشد و توسعه سایر صنایع گردیده. اکثر صنایع تولید کالاهای مصرفی همچون خودرو سازی، غذایی، دارویی، لوازم خانگی و … به صورت مستقیم به قالبسازی وابسته اند. حتی بسیاری از سایر صنایع مادر نیز همچون نفت، گاز و پتروشیمی، به صورت غیر مستقیم از پیشرفت این صنعت بهره مند می شوند. اهمیت قالبسازی به اندازه ای بالا می باشد که رشد و بالندگی تولید بومی را بدون توسعه آن نمی توان تصور کرد.

گروه فرم و برش این افتخار را دارد که دارای بیش از چند دهه تجربه در زمینه تامین قطعات استاندارد قالب و ابزار تراش، دانش مهندسی مکانیک در طراحی جامدات، و ارتباطات گسترده بین المللی را دارد و توانسته با همکاری دیگر فعالان این صنعت در راستای رشد و توسعه آن تلاش نماید. محصولات ارایه شده در این مجوعه شامل طیف متنوعی از قطعات استاندارد قالب شامل: انواع کفشک قالب، بلوک قالب تزریق پلاستیک، انواع میل و بوش راهنما، انواع پران های معمولی و گرمکار (نیتراته)، سنبه های برش، فنر قالب، بوش اسپرو، ملزومات و مواد مصرفی پولیش و پرداخت، ابزار های براده بردای و تراش فلزات، و سایر قطعات و ابزار های مورد نیاز صنعتگران عزیز به ویژه جامعه خدوم قالبسازان کشور می باشد. شایان ذکر است می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع محصولات نامبرده به وب سایت formoboresh.com مراجعه نمایید.