دسته‌بندی نشده

تاثیر ارزش¬های خبری غالب در اخبار پخش شده-دانلود پايان نامه مديريت

 

عنوان کامل پایان نامه :

 نحوه پوشش اخبار شبکه های سیما با تأکید بر شرایط سیاسی و خصوصاً انتخابات

قسمتی از متن پایان نامه :

سئوالات فرعی تحقیق:

  • آیا اخبار پخش شده در سه شبکه تلویزیونی مدنظر در خصوص انتخابات مجلس نهم از جامعیت لازم برخوردارند؟
  • خبرهای گزارش پخش شده دارای چه ارزش خبری است؟
  • جند درصد از خبرها معطوف به شهرستانها و فعالیتهای انتخاباتی در آنجا بوده است؟
  • اخبار انتخاباتی چه موضوعاتی را در بر می­گیرد؟
  • چه عناصر خبری بیشتر در اخبار تکرار شده است؟
  • عمده منابع خبری در اخبار پخش شده در این مدت مد نظر در پنج شبکه 1،2، 3، 5 (تهران) و 6 (شبکه خبر) کدام­اند؟
  • آیا مصاحبه های پخش شده در خصوص انتخابات بیشتر مردمی بود یا مسئولین؟
  • در اخبار انتخاباتی پخش شده چه تعداد مصاحبه، جه تعداد خبر و چه تعداد گزارش بوده است؟
  • آیا بی­طرفی در خصوص جبهه­ها و احزاب در پخش خبر وجود داشته است یا به جبهه­ای زمان بیشتری در پخش خبر اختصاص یافته است؟
  • آیا گزارش های واحد مرکزی خبر در بحث انتخابات محتوایی تر از باشگاه خبرنگاران است؟
  • آیا اختلافات معناداری بین شبکه های خبری مدنظر و نحوه پوشش اخبار آنها در خصوص انتخابات وجود دارد؟
  • آیا گزارش های باشگاه خبرنگاران جوان متنوع تر و جذاب تر از واحد مرکزی خبر است؟
  • تنوع ارزشهای خبری در اخبار مورد بررسی چگونه است؟
  • عمده سبک های خبری استفاده شده در خصوص پخش اخبار انتخابات طی این چند ماه چه بوده­اند؟

3-3- تعریف نظری و عملی متغیرها و مفاهیم به کار رفته در سوالها و یا فرضیه­های تحقیق:

تعریف نظری و عملی متغیرها بخش اصلی تحقیق در روش تحلیل محتوا به شمار می­آید.

تعاریف نظری و عملی متغیرها در این تحقیق به صورت زیر ارائه شده است:

  • مشارکت سیاسی:

در کتاب دایره المعارف علوم اجتماعی نوشته “ساروخانی” دو تعریف از آن ارائه شده است.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  • اهداف جزئی:
  • شناخت عناصر خبری به کار رفته شده در پنج شبکه خبری و پنج بازه زمانی ذکر شده
  • مقایسه اخبار شبکه های مختلف سیما در میزان پوشش دهی اخبار انتخابات
  • وجود یا عدم وجود تفاوت معنادار در اخبار انتخابات مجلس سال 90 در شبکه های مورد بررسی و در دوره زمانی مورد بررسی
  • شناخت ارزش­های خبری غالب در اخبار پخش شده
  • شناخت منابع خبری استفاده شده در اخبار تحت مطالعه
  • شناخت میزان مصاحبه، خبر و گزارش پخش شده در اخبار شبکه های 1، 2، 3، تهران و شبکه خبربه ترتیب در ساعات پخش 19، 20:30، 22، 23 و 13
  • شناخت میزان اخبار پوششی معطوف به شهرستان ها و فعالیت های انتخاباتی در شهرستان ها
  • شناخت بی طرفی پوشش اخبار در خصوص جبهه­ها و احزاب
  • شناخت متنوع­تر بودن یا نبودن اخبار واحد مرکزی خبر نسبت به باشگاه خبرنگاران جوان
متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir