دسته‌بندی نشده

دانلود پايان نامه ارشد مديريت:ارائه قیمت کالاها بر اساس تعامل و تقابل عرضه و تقاضا و نیاز بازار

 

عنوان کامل پایان نامه :

 طراحی صندوق سرمایه گذاری مشترک کالا متناسب با بازار سرمایه ایران

قسمتی از متن پایان نامه :

مقدمه

در این فصل به بررسی روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش می پردازیم. همانطور که در فصل های قبلی اشاره شد. در این تحقیق تلاش می شود به امکان سنجی تاسیس و توسعه صندوق های مشترک سرمایه گذاری در بازار کالا پرداخته شود. بازار بورس کالا در سالهای اخیر در ایران توسعه پیدا کرده است و حجم معاملات زیادی در آن صورت می گیرد اما به اندازه بازار بورس اوراق بهادار توسعه پیدا نکرده است و هنچنان پتانسیل بالایی برای توسعه و جذب سرمایه خرد دارد یکی از راه های جذب سرمایه های خرد استفاده از صندوق های مشترک سرمایه گذاری می باشند این صندوق ها این امکان را فراهم می کنند که سرمایه خرد در کنار هم قرار گرفته و توسط افراد خبره و ماهر مدیریت و سرمایه گذاری شوند. در این فصل به بررسی روش تحقیق مورد استفاده در این تحقیق می پردازیم. در ابتدا روش تحقیق معرفی می شود رویکرد جمع آوری داده ها و همچنین مدل مفهومی مورد استفاده در این تحقیق در این بخش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

3-2 روش تحقیق

روش‌های تحقیق در واقع ابزار‌های دستیابی به‌واقعیت به‌شمار می‌رود. در هر پژوهش، پژوهشگر تلاش می‌کند تا مناسب‌ترین روش را انتخاب کند و آن روشی است که دقیق‌تر از روش‌های دیگر، قوانین و واقعیات را کشف کند. بنابراین شناخت واقعیت‌های موجود و پی‌بردن به روابط میان آن‌ها مستلزم انتخاب روش پژوهشی مناسب است.

3-2-1 روش‌تحقیق بر اساس هدف

تحقیقات علمی بر‌اساس هدف به‌سه دسته تقسیم می‌شوند: بنیادی، کاربردی و تحقیق و توسعه ،از آنجائیکه این تحقیق به دنبال طراحی رویکردی برای توسعه صندوق های سرمایه گذاری در بازار کالا می باشد از اینرو از نوع کاربردی و بنیادی می باشد.

3-2-2 روش تحقیق بر اساس نحوه گرد‌آوری داده‌ها

گرد آوری داده ها در این تحقیق از طریق مطالعه و مرور ادبیات و مصاحبه با خبرگان و متخصصان می باشد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1-3 هدف تحقیق

هدف اصلی تحقیق امکانسنجی طراحی و تشکیل یک نهاد مالی برای توسعه بازار سرمایه با توجه ویژه به بورس کالا است که این هدف در دل خود هم اهداف تشکیل صندوق مشترک سرمایه گذاری و هم اهداف بورس کالای ایران را دارد.

1-3-1 اهداف صندوق سرمایه گذاری مشترک

هدف از تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک یک پارچه کردن منابع سرمایه گذاران جزء و افراد غیر حرفه ای، و در نهایت تشکیل سبدی از دارایی ها و مدیریت این سبد است.

1-3-2 اهداف بورس کالا

  • ایجاد بازاری قانون مند و سازمان یافته جهت تسهیل داد و ستد کالاها
  • سامان دهی بازار کالا از طریق مکانیزم اجرایی ناظر بر تعهدات و تضمین منابع طرفین معامله
  • کشف شفاف قیمت کالاها بر اساس تعامل و تقابل عرضه و تقاضا و نیاز بازار
  • برقراری امکان اعمال مدیریت ریسک در بازار
  • امکان انجام معاملات نقد، نسیه، سلف، آتی و اختیار با استفاده از ابزار های نوین مالی
  • توسعه سرمایه گذاری و فراهم سازی تسهیلات مالی برای خرید و فروش
  • اطلاع رسانی درباره وضعیت بازار داخلی و خارجی کالاهای پذیرش شده به منظور افزایش سطح دانش فعالان بازار

 

(لینک زیر اشتباه است لطفا به لینک انتهای صفحه مراجعه کنید):

طراحی صندوق سرمایه گذاری مشترک کالا متناسب با بازار سرمایه ایران

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir