دسته‌بندی نشده

پايان نامه مديريت:سنجش مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

 پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

قسمتی از متن پایان نامه :

– لوگو و نماد

اگر چه نام عنصر اصلی برند به شمار می­آید، اما عناصر تصویری و دیداری نقش مهمی در ایجاد ارزش ویژه­ی برند و به­ویژه افزایش میزان آگاهی از برند ایفا می­کنند. لوگو[1] یکی از عناصری است که به­عنوان یکی از شیوه­های نمایش خاستگاه، مالکیت و سایر تداعیات مرتبط با برند تاریخچه­ای طولانی دارد (کلر، 234:1389).

به­عنوان مثال، در طول قرن­های متمادی، خانواده­ها و کشورها با استفاده از جلوه­های تصویری و لوگو، نام و هویت خود را متمایز می­ساختند. لوگو، دامنه­ی وسیعی از جلوه­های تصویری را، از طرح­های منحصربه­فرد در نگارش نام شرکت­ها یا علایم تجاری تا طرح­های انتزاعی، دربرمی­گیرد. برندهایی همچون کیت کت[2]، کوکا کولا[3] و دانهیل[4] در زمره­ی نمونه­هایی هستند که جدا از شیوه­ی منحصر­به­فردِ نگارش خود، هیچ لوگوی مجزایی برای خود تعریف نکرده­اند. در حالی­که برندهایی مانند مرسدس[5](با طرح ستاره)، رولکس[6] (با طرح تاج)، اس­بی­سی[7] (با طرح چشم) و المپیک (طرح حلقه­های تو در تو) در زمره­ی برندهایی هستند که علاوه بر شیوه­ی منحصر­به­فرد نگارش برند، طرح گرافیکی خاصی را نیز به عنوان لوگو برگزیده­اند. این لوگوهای تصویری مستقل از شیوه­ی نگارش نام، اغلب نماد[8] نام می­گیرند (کلر، 234:1389).

بسیاری از لوگوها در حد فاصل نمونه­های ذکر شده قرار می­گیرند. برخی از شیوه­های نمایش نام برند، با استفاده از طرح­های تصویری، مفهوم خود را به مصرف­کنندگان معرفی کرده و سطح آگاهی­های آن­ها را بالا می­برند، به­عنوان مثال، برندهایی همچون اپل[9] یا رالف لورن[10]، یا در زمره­ی این نمونه­ها قرار دارند. برخی از عناصر فیزیکی مرتبط با محصول یا شرکت نیز می­توانند به­عنوان نماد برند قلمداد شوند. به­عنوان مثال، شیوه­ی نگارش حرف ” M” ، به شکل دو کمان طلایی رنگ، در بلند مدت به عنوان نماد برند مک دونالد[11] مطرح شده است (کلر، 235:1389).

لوگوهای انتزاعی (با طرح­های خیالی) همچون نام­ها می­توانند کاملاً منحصربه­فرد باشند و براین اساس شناسایی برند را برای مشتری­ها ساده­تر کنند. با وجود این، از آنجا که بسیاری از لوگوهای انتزاعی نمی­توانند همچون طرح­های واقعی معنادار باشند. همواره این خطر وجود دارد که مصرف­کننده مفهوم آن­ها را درک نکند. بنابراین آشنایی با معانی آن­ها نیازمند اجرای برنامه­های بازاریابی گسترده­ای است. مصرف­کنندگان تمامی لوگوها را، چه لوگوهای مبتنی بر طرح­های واقعی و چه لوگوهای مبتنی بر طرح­های تخیلی، با توجه به طرح و شکلی که دارند در ذهن خود ارزیابی کنند (کلر، 235:1389).

[1].Logo

[2].Kit Kat

[3].Coca-cola

[4].Dunhil

[5].Mercedes

[6].Rolex

[7].SBC

[8].Symbol

[9].Apple

[10].Ralph Lauren

[11].MC Donald

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  1. هویت برند اصلی چه تأثیری بر ارزش درک شده مشتریان دارد؟
  2. هویت برند اصلی، چه تأثیری بر تصویر ذهنی مشتری دارد؟
  3. ارزش درک شده مشتری از برند اصلی، چه تأثیری بر قصد خرید این محصولات دارد؟
  4. تصویر ذهنی از برند اصلی، چه تأثیری بر قصد خرید این محصولات دارد؟
  5. هویت برند مقلّد، چه تأثیری بر ارزش درک شده برای مشتری دارد؟
  6. هویت برند مقلّد، چه تأثیری بر تصویر ذهنی مشتری دارد؟
  7. ارزش درک شده مشتری از برند مقلّد، چه تأثیری بر قصد خرید این محصولات دارد؟
  8. تصویر ذهنی از برند مقلّد چه تأثیری بر قصد خرید این محصولات دارد؟
  9. آیا تصویر برند اصلی با تصویر برند مقلّد تفاوت دارد؟
  10. آیا ارزش درک­شده برند اصلی با ارزش درک­شده برند مقلّد تفاوت دارد؟
  11. آیا هویت برند اصلی با هویت برند مقلّد تفاوت دارد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد  با فرمت ورد

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir