دسته‌بندی نشده

پايان نامه مديريت:سنجش رابطه میان بازاریابی داخلی و رضایت مندی مشتریان

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی نقش بازاریابی داخلی بر رضایت مشتری درشعب بانک ملت استان خوزستان

قسمتی از متن پایان نامه :

مقدمه

روش تحقيق، هدايت‌گر جست‌وجوهاي علمي در جهت دستيابي به حقيقت مي­باشد. دستيابي به
هدف­هاي علم يا شناخت علمي تنها از طريق روش­شناسي درست ميسر است. به عبارت ديگر، تحقيق از حيث روش است که اعتبار مي­يابد نه موضوع تحقيق. روش­هاي تحقيق بر حسب اهداف هر تحقيق و همچنين نحوه­ گردآوري داده ها به شکل­هاي مختلفي دسته­بندي مي­شوند. هر کدام از اين دسته­ها در برگيرنده­ روش­هاي مختلفي هستند که کاربردها، مزايا و معايب خاص خود را دارند. پژوهش‌گر بايد توجه داشته باشد که اعتبار دستاوردهاي تحقيق به شدت تحت تاثير اعتبار روشي است که براي تحقيق خود برگزيده است (خاکي، 1378، ص 155). دستيابي به اهداف تحقيق نیز زماني امکان­پذير است که جست‌وجو براي شناخت با روش­شناسي صحيح صورت پذيرد (کيوي و همکاران، 1381، ص30). در انجام هر پژوهش به منظور کسب شناخت، ابتدا بايد مجموعه­اي از فرضيه­ها يا گزاره­ها را تدوين و سپس آن‌ها را مورد آزمون قرار داد يا پاسخ آن‌ها را فراهم آورد. اين امر فرايند تحقيق را هدايت کرده و پژوهش‌گر را در به­دست آوردن شناخت ياري مي­دهد. بر اين اساس، روش تحقيق وسيله يا طريقه‌ي تعيين اين امر است که چگونه يک گزاره­ تحقيق مورد تایيد يا رد قرار مي­گيرد. پاسخ به اين پرسش که “چگونه داده ها گردآوري و تفسير مي­شوند به گونه­اي که ابهام حاصل از آنها به حداقل کاهش يابد؟”  را با توجه به قواعد روش­شناسي تحقيق بايد جست‌وجو کرد (بازرگان و همکاران، 1388، ص27).

در تحقيق حاضر کوشش شده است تا با بهره­گيري از اصول و قواعد کلي پژوهش علمي، روش و ابزار اندازه‌گيري مناسب براي مطالعه آن انتخاب شود. در این فصل از تحقیق، به معرفی روش تحقيق و
ويژگي­هاي آن، معرفی ابزار و روش گردآوري داده ها، جمعيت آماري، شيوه نمونه­گيري و تعيين حجم نمونه، تعیین روايي و پايايی ابزار اندازه­گیری و نحوه پردازش اطلاعات پرداخته مي‌شود.

 

3-2 اهداف پژوهش

پژوهش می­تواند سه هدف متفاوت را دنبال نماید. گاهی هدف تحقیق، حل یک مشکل متداول و معمول در محیط کار است، گاهی، افزودن به مجموعه­­ کلی دانش در حوزه­ای خاص است و گاهی اوقات هدف آن بررسی اثرات پیشنهادی تحقیقات کاربردی است. زمانی­که پژوهش برای افزایش دانش و درک ما از مشکلات خاصی که عموماً در محیط­های سازمانی اتفاق می­افتد و یا چگونگی حل آن­ها انجام می­شود، پژوهش بنیادی یا پایه­ای[1] نامیده می­شود. همچنین این­گونه تحقیقات را پژوهش محض[2] نیز می­نامند.
یافته های حاصل از این نوع پژوهش در ایجاد دانش در حوزه­های مختلف مدیریت کمک می­کنند. همچنین وقتی تحقیقی برای بررسی ارزیابی اثرات توصیه­های تحقیقات کاربردی انجام می­شود، آن ­را پژوهش ارزیابی می­نامند (دانایی­فرد و همکاران، 1383، ص 27). اما وقتی پژوهش به قصد کاربرد نتایج یافته هایش برای حل مشکلات خاص متداول درون سازمان انجام می­شود، چنین تحقیقی پژوهشی کاربردی[3] نامیده می­شود (همان منبع، ص26). اصول و روش‌هاي انجام دادن تحقيق کاربردي همانند تحقيق بنيادي است،‌ بدين معنا که در اينجا افراد مورد مطالعه به روش تصادفي انتخاب مي‌شوند و نتايج حاصل از تحقيق درمورد گروه نمونه، به جامعه‌اي که نمونه از آن انتخاب شده است، ‌براساس همان اصول تحقيق بنيادي تعميم مي‌يابد. هدف محقق از پژوهش کاربردي، دستيابي به اصول و قواعدي است که در موقعيت‌هاي واقعي و عملي به کار بسته مي‌شوند و به بهبود محصول و کارايي روش‌هاي اجرايي کمک مي‌کنند. از آن‌جایي­که اين تحقيق درباره يک موضوع واقعي، زنده و عيني انجام مي­گيرد و از نتايج آن مي­توان به­طور عملي استفاده کرد، يک تحقيق ميداني و کاربردي محسوب مي­گردد. اين نوع تحقيقات علاوه بر اينکه در محيط طبيعي سازمان­ها انجام مي­شوند، توسعه­ی دانش کاربردي در يک زمينه­ی خاص را نيز دنبال مي­کند. نتایج مورد انتظار این تحقیق را می­توان در شناسایی تاثیر نقش بازاریابی داخلی بر رضایت مشتریان و همچنین ارائه پیشنهاداتی برای بکارگیری درست بازاریابی داخلی در شعب بانک ملت استان خوزستان، به خدمت گرفت.

[1] .Basic and Fundamental Research

[2] .Pure Research

[3]. Applied research

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

4 اهداف تحقیق

در شروع تحقیق، قبل از هر گونه مطالعه و برآوردی باید هدف محقق از مسئله­ای که برای مطالعه انتخاب کرده است، روشن شود. بدون هدف و ابهام موضوع تحقیق، موجب خواهد شد در طی تحقیق پس از آن، نتایج رضایت بخش نبوده و محقق نداند به کدام سمت و به چه جهتی گام بردارد. با توجه به مطالب بیان شده این پژوهش در پی بررسی رابطه بین بازاریابی داخلی و رضایت مشتری به عنوان هدف آرمانی می­باشد.

بنابراین اهداف کلی این پژوهش را می­توان به شرح زیر بیان کرد:

هدف اصلی:

شناسایی و بررسی رابطه میان بازاریابی داخلی و رضایت­مندی مشتریان شعب بانک ملت استان خوزستان

اهداف ویژه:

شناسایی و بررسی عوامل بازاریابی داخلی در شعب بانک ملت و نحوه سنجش و اندازه گیری آن­ها؛

شناسایی و بررسی عوامل رضایت­مندی مشتریان در شعب بانک ملت و نحوه سنجش و اندازه گیری
آن­ها.

 1-5 سوالات تحقیق

  1. چه رابطه­ای بین عوامل انگیزش مادی کارکنان در ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان وجود دارد؟
  2. چه رابطه­ای بین عوامل انگیزش غیرمادی کارکنان در ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان وجود دارد؟
  3. چه رابطه­ای بین عوامل محیطی کارکنان در ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان وجود دارد؟
  4. چه رابطه­ای بین ابزار و تجهیزات کاری کارکنان در ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان وجود دارد؟
  5. چه رابطه­ای بین تجربه کارکنان در ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان وجود دارد؟
  6. چه رابطه­ای بین کیفیت خدمات کارکنان در ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان وجود دارد؟

 

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir
دسته‌بندی نشده

پايان نامه مديريت:سنجش رابطه میان بازاریابی داخلی و رضایت مندی مشتریان

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی نقش بازاریابی داخلی بر رضایت مشتری درشعب بانک ملت استان خوزستان

قسمتی از متن پایان نامه :

مقدمه

روش تحقيق، هدايت‌گر جست‌وجوهاي علمي در جهت دستيابي به حقيقت مي­باشد. دستيابي به
هدف­هاي علم يا شناخت علمي تنها از طريق روش­شناسي درست ميسر است. به عبارت ديگر، تحقيق از حيث روش است که اعتبار مي­يابد نه موضوع تحقيق. روش­هاي تحقيق بر حسب اهداف هر تحقيق و همچنين نحوه­ گردآوري داده ها به شکل­هاي مختلفي دسته­بندي مي­شوند. هر کدام از اين دسته­ها در برگيرنده­ روش­هاي مختلفي هستند که کاربردها، مزايا و معايب خاص خود را دارند. پژوهش‌گر بايد توجه داشته باشد که اعتبار دستاوردهاي تحقيق به شدت تحت تاثير اعتبار روشي است که براي تحقيق خود برگزيده است (خاکي، 1378، ص 155). دستيابي به اهداف تحقيق نیز زماني امکان­پذير است که جست‌وجو براي شناخت با روش­شناسي صحيح صورت پذيرد (کيوي و همکاران، 1381، ص30). در انجام هر پژوهش به منظور کسب شناخت، ابتدا بايد مجموعه­اي از فرضيه­ها يا گزاره­ها را تدوين و سپس آن‌ها را مورد آزمون قرار داد يا پاسخ آن‌ها را فراهم آورد. اين امر فرايند تحقيق را هدايت کرده و پژوهش‌گر را در به­دست آوردن شناخت ياري مي­دهد. بر اين اساس، روش تحقيق وسيله يا طريقه‌ي تعيين اين امر است که چگونه يک گزاره­ تحقيق مورد تایيد يا رد قرار مي­گيرد. پاسخ به اين پرسش که “چگونه داده ها گردآوري و تفسير مي­شوند به گونه­اي که ابهام حاصل از آنها به حداقل کاهش يابد؟”  را با توجه به قواعد روش­شناسي تحقيق بايد جست‌وجو کرد (بازرگان و همکاران، 1388، ص27).

در تحقيق حاضر کوشش شده است تا با بهره­گيري از اصول و قواعد کلي پژوهش علمي، روش و ابزار اندازه‌گيري مناسب براي مطالعه آن انتخاب شود. در این فصل از تحقیق، به معرفی روش تحقيق و
ويژگي­هاي آن، معرفی ابزار و روش گردآوري داده ها، جمعيت آماري، شيوه نمونه­گيري و تعيين حجم نمونه، تعیین روايي و پايايی ابزار اندازه­گیری و نحوه پردازش اطلاعات پرداخته مي‌شود.

 

3-2 اهداف پژوهش

پژوهش می­تواند سه هدف متفاوت را دنبال نماید. گاهی هدف تحقیق، حل یک مشکل متداول و معمول در محیط کار است، گاهی، افزودن به مجموعه­­ کلی دانش در حوزه­ای خاص است و گاهی اوقات هدف آن بررسی اثرات پیشنهادی تحقیقات کاربردی است. زمانی­که پژوهش برای افزایش دانش و درک ما از مشکلات خاصی که عموماً در محیط­های سازمانی اتفاق می­افتد و یا چگونگی حل آن­ها انجام می­شود، پژوهش بنیادی یا پایه­ای[1] نامیده می­شود. همچنین این­گونه تحقیقات را پژوهش محض[2] نیز می­نامند.
یافته های حاصل از این نوع پژوهش در ایجاد دانش در حوزه­های مختلف مدیریت کمک می­کنند. همچنین وقتی تحقیقی برای بررسی ارزیابی اثرات توصیه­های تحقیقات کاربردی انجام می­شود، آن ­را پژوهش ارزیابی می­نامند (دانایی­فرد و همکاران، 1383، ص 27). اما وقتی پژوهش به قصد کاربرد نتایج یافته هایش برای حل مشکلات خاص متداول درون سازمان انجام می­شود، چنین تحقیقی پژوهشی کاربردی[3] نامیده می­شود (همان منبع، ص26). اصول و روش‌هاي انجام دادن تحقيق کاربردي همانند تحقيق بنيادي است،‌ بدين معنا که در اينجا افراد مورد مطالعه به روش تصادفي انتخاب مي‌شوند و نتايج حاصل از تحقيق درمورد گروه نمونه، به جامعه‌اي که نمونه از آن انتخاب شده است، ‌براساس همان اصول تحقيق بنيادي تعميم مي‌يابد. هدف محقق از پژوهش کاربردي، دستيابي به اصول و قواعدي است که در موقعيت‌هاي واقعي و عملي به کار بسته مي‌شوند و به بهبود محصول و کارايي روش‌هاي اجرايي کمک مي‌کنند. از آن‌جایي­که اين تحقيق درباره يک موضوع واقعي، زنده و عيني انجام مي­گيرد و از نتايج آن مي­توان به­طور عملي استفاده کرد، يک تحقيق ميداني و کاربردي محسوب مي­گردد. اين نوع تحقيقات علاوه بر اينکه در محيط طبيعي سازمان­ها انجام مي­شوند، توسعه­ی دانش کاربردي در يک زمينه­ی خاص را نيز دنبال مي­کند. نتایج مورد انتظار این تحقیق را می­توان در شناسایی تاثیر نقش بازاریابی داخلی بر رضایت مشتریان و همچنین ارائه پیشنهاداتی برای بکارگیری درست بازاریابی داخلی در شعب بانک ملت استان خوزستان، به خدمت گرفت.

[1] .Basic and Fundamental Research

[2] .Pure Research

[3]. Applied research

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

4 اهداف تحقیق

در شروع تحقیق، قبل از هر گونه مطالعه و برآوردی باید هدف محقق از مسئله­ای که برای مطالعه انتخاب کرده است، روشن شود. بدون هدف و ابهام موضوع تحقیق، موجب خواهد شد در طی تحقیق پس از آن، نتایج رضایت بخش نبوده و محقق نداند به کدام سمت و به چه جهتی گام بردارد. با توجه به مطالب بیان شده این پژوهش در پی بررسی رابطه بین بازاریابی داخلی و رضایت مشتری به عنوان هدف آرمانی می­باشد.

بنابراین اهداف کلی این پژوهش را می­توان به شرح زیر بیان کرد:

هدف اصلی:

شناسایی و بررسی رابطه میان بازاریابی داخلی و رضایت­مندی مشتریان شعب بانک ملت استان خوزستان

اهداف ویژه:

شناسایی و بررسی عوامل بازاریابی داخلی در شعب بانک ملت و نحوه سنجش و اندازه گیری آن­ها؛

شناسایی و بررسی عوامل رضایت­مندی مشتریان در شعب بانک ملت و نحوه سنجش و اندازه گیری
آن­ها.

 1-5 سوالات تحقیق

  1. چه رابطه­ای بین عوامل انگیزش مادی کارکنان در ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان وجود دارد؟
  2. چه رابطه­ای بین عوامل انگیزش غیرمادی کارکنان در ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان وجود دارد؟
  3. چه رابطه­ای بین عوامل محیطی کارکنان در ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان وجود دارد؟
  4. چه رابطه­ای بین ابزار و تجهیزات کاری کارکنان در ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان وجود دارد؟
  5. چه رابطه­ای بین تجربه کارکنان در ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان وجود دارد؟
  6. چه رابطه­ای بین کیفیت خدمات کارکنان در ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان وجود دارد؟

 

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir