دسته‌بندی نشده

عامل شهرت(نام تجاري) براي انتخاب تامين كنندگان كالاهاي صنعتي و پالايشگاهي-پايان نامه ارشد

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی با استفاده از معیارهای مناسب در تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی

قسمتی از متن پایان نامه :

سازمان تحقيق

قلمرو سازماني اين تحقيق مشتمل بر 5 فصل است: فصل يك كليات تحقيق و طبقه بندي پايان نامه را بيان مي كند. فصل دوم با هدف بررسي ادبيات موضوع، ابتدا به معرفي زنجيره‌ تأمين پرداخته و سپس لجستيك و تداركات كالا و بحث خريد در پارس جنوبي خواهد پرداخت. سپس به ساختار فرآيند خريد و شيوه ارزيابي و فرمهاي مورد استفاده در اين شركت خواهيم پرداخت. كه در نهايت با بررسي مدل هاي رياضي ارزيابي تامين كننده به مدل هاي تصميم گيري چند شاخصه و.. خواهيم پرداخت. در فصل سوم متدولوژي مورد استفاده را مورد بررسي قرار مي دهد. فصل چهارم به بررسي يافته هاي حاصل از تحقيق پرداخته و مدل مطروحه را همراه با نمودارهاي توصيفي و… حل مي كند و سپس با توجه به روش براي بررسي  نتايج حاصله از حل روش تجزيه و تحليل سلسله مراتبي[1] پنج تامين کننده را در يک يا دو بخش مختلف خريد انتخاب و بر اساس روش تجزيه تحليل سلسله مراتبي آنها را اولويت بندي مي نماييم. در فصل پنجم نتايج حاصل از تحقيق مورد تجزيه و تحليل قرار مي گيرد و پيشنهاداتي براي تحقيقات آتي ارائه مي شود.

 

 

 

1-15-تعاريف اصطلاحات بكار برده شده(مفهومي)

1-15-1- مديريت زنجيره‌ تأمين[2]

زنجيره‌ تأمين بر تمام فعاليت‌هاي مرتبط با جريان و تبديل کالاها از مرحله ماده خام(استخراج) تا تحويل به مصرف کننده نهايي و نيز جريان‌هاي اطلاعاتي مرتبط با آنها مشتمل مي‌شود. به طور کلي، زنجيره‌ تأمين زنجيره‌اي است که همه فعاليت‌هاي مرتبط با جريان کالا و تبديل مواد، از مرحله تهيه ماده اوليه تا مرحله تحويل کالاي نهايي به مصرف کننده را شامل مي شود(لاودون، 2002،ص588).

 

1-15-2- زنجيره تامين

فعاليتهاي يكپارچه پروسه تامين مواد، تبديل آنها به كالاهاي واسطه و نهايي، توزيع كالا وتحويل آن به مشتريان نهايي اشاره دارد (هیزر؛رندر،2001)[3].

 

1-15-3- لجستيك

لجستيك بخشي از فرآيند زنجيره‌ تأمين است كه برنامه‌ريزي، اجرا و كنترل موثر و كاراي جريان و انبارش كالاها، خدمات و اطلاعات مرتبط را از نقطه مبداء تا نقطه مصرف به عهده دارد تا نيازمندي‌هاي مشتري برآورده شود. لجستيك عبارت است از يكپارچه‌سازي دو يا چند فعاليت به منظور برنامه‌ريزي، پياده‌سازي و كنترل كارايي جريان مواد و محصولات از نقطه مبداء تا نقطه مصرف.

 

1-15-4- کيفيت

کيفيت کالا توانايي و قابليت کالا در انجام وظايف محوله را نشان مي دهد. کيفيت ويژگي هايي نظير دوام، قابليت اعتماد، دقت، سهولت استفاده، تعميرپذيري آسان و ساير صفات ارزشمند کالا را در بر مي گيرد (ايران نژاد پاريزي، 1386، 348 ).

 

1-15-5- نام و نشان تجاري

مطابق تعريف انجمن بازاريابي آمريکا[4] ؛يک نام تجاري، يک نام، اصطلاح، علامت، نشان يا طرح يا ترکيبي از اين هاست که براي شناسايي کالاها يا خدمات يک فروشنده يا گروهي از فروشندگان و متمايز کردن اين کالاها و يا خدمات از کالاها يا خدمات رقبا به کار مي رود(کاتلر، 1384،482).

 

1-15-6  قيمت

قيمت عبارت است از ارزشي که مشتريان احتمالاً براي محصول يا خدمتي قائل مي شوند. قضاوت و تصميم گيري در مورد مناسب يا نامناسب بودن قيمت هر محصول به عهده مصرف کننده است (روستا و ديگران، 1385،252).

 

1-15-7  كاربران[5]

افرادي كه با محصول كار مي‌كنند و تجربه استفاده از آن را دارند. آنها اغلب پيش نويس خريد را آغاز و سپس خصوصيات محصول را تعيين مي‌كنند.

 

 

 

1-15-8  تاثيرگذارها[6] 

افرادي كه به واسطه مشاوره‌ها و راهنماييهايي كه مي‌كنند روي نتيجه فرايند خريد اثرمي‌گذارند.

 

1-15-9  خريداران چ

افرادي كه اختيار و مسئوليت رسمي، در انتخاب عرضه كنندگان و تنظيم شرايط خريد دارند.

 

1-15-10  تصميم‌گيرندگان

در واقع انتخاب عرضه كنندگان با اين افراد است و افرادي هستند كه از قدرت رسمي خود براي دادن نظر مساعد نسبت به يك عرضه كننده استفاده مي‌كنند. بعضي وقتها كسي كه بودجه را در اختيار دارد، تصميم گيرنده است و بعضي وقتها هم يك طراح محصول به خاطر تجربه مثبتي كه در قبل، از استفاده محصولات يك عرضه كننده خاص دارد، تصميم گيرنده مي‌شود.

 

3.AHP

[2]. Supply Chain Management

[3] – Heizer & Render, 2001

[4]– The American Marketing Association

  1. users
  2. Influencers

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– سوال‌هاي اصلي تحقيق

  • نقش عواملي همچون بعد مسافت، شهرت(نام تجاري)، توان مالي، سابقه همکاري(با شرکت هاي توابعه نفت)، توان و دانش فني، استانداردها وگواهي کيفيت تامين کنندگان براي انتخاب تامين كنندگان كالاهاي صنعتي و پالايشگاهي چگونه است؟
  • درجه اهميت و اولويت هريک از معيارها در ارزيابي تامين کنندگان چگونه است؟

 

1-5- سوال‌هاي فرعي تحقيق

  1. نقش بعد مسافت براي انتخاب تامين كنندگان كالاهاي صنعتي و پالايشگاهي چگونه است؟
  2. نقش شهرت(نام تجاري) براي انتخاب تامين كنندگان كالاهاي صنعتي و پالايشگاهي چگونه است؟
  3. نقش توان مالي براي انتخاب تامين كنندگان كالاهاي صنعتي و پالايشگاهي چگونه است؟
  4. نقش سابقه همکاري(با شرکت هاي توابعه نفت)براي انتخاب تامين كنندگان كالاهاي صنعتي و پالايشگاهي چگونه است؟
  5. نقش توان و دانش فني براي انتخاب تامين كنندگان كالاهاي صنعتي و پالايشگاهي چگونه است؟
  6. نقش استانداردها وگواهي کيفيت تامين کنندگان براي انتخاب تامين كنندگان كالاهاي صنعتي و پالايشگاهي چگونه است؟
متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir