دسته‌بندی نشده

عوامل و عناصر متفاوت آميخته بازاريابي به جهت دستيابي به مدل مناسب براي بازاريابي صنعت نرم افزار

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 عوامل و عناصر متفاوت آميخته بازاريابي به جهت دستيابي به مدل مناسب براي بازاريابي صنعت نرم افزار

قسمتی از متن پایان نامه :

چكيده :  

 

در اقتصاد و تجارت نوين امروز، ارزش  ويژه برند يكي از دارايي‌هاي مهم ، با ارزش و موجد مزيت رقابتي بنگاه‌ها و سازمان‌ها تلقي مي‌شود كه همچنين جزء كليدي‌ترين عوامل موجب سودآوري بلند مدت به شمار مي‌آييد. علاوه بر اين موارد، مزيت‌هاي ديگر برند ارزشمند مانند امكان تعيين قيمت بالاتر نسبت به رقبا، توانايي بسط و گسترش برند، بدست آوردن توانايي چانه‌زني در مقابله با خرده‌فروشان باعث شده است اين مفهوم بيش از گذشته مورد توجه مديران و صاحبنظران حوزه بازاريابي قرار گيرد. مدل‌هاي مختلفي توسط اساتيد بازاريابي جهت اندازه‌گيري و شناسائي عوامل موثر بر ارزش ويژه برند معرفي شده‌اند. از جمله اين مدل‌ها مي‌توان به مدل آكر اشاره كرد. اين مدل بسيار پركاربرد سعي مي‌كند ارزش ويژه برند را به ابعاد تقسيم كند كه اندازه‌گيري ، شناسائي و تعريف آنها راحتر و كاربردي‌تر باشد. بدهي است ساخت برند با ارزش منوط به شناخت و توجه به اين ابعاد موثر بر ارزش ويژه برند خواهد بود. علي‌رغم تاكيد بر اهميت مقوله ارزش ويژه برند و برندينگ ، متاسفانه تاكنون در بازار محصولات نرم‌افزاري كشور توجه‌اي به آن نشده‌است و پيش‌بيني مي‌شود توجه به اين مفهوم بتواند برخي از مشكلات بازاريابي فعالين اين حوزه را چه در  بازارهاي داخلي و چه خارجي مرتفع سازد.

اين پژوهش در پي يافتن ميزان تاثير عناصر آميخته بازاريابي به عنوان ابزار در دست و قابل كنترل مديريت يك شركت،‌بر ابعاد مختلف ارزش ويژه برند مبتني بر مدل آكر مي‌باشد. نوع پژوهش كاربردي و پيمايشي مي‌باشد و در آن از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. جامعه آماري كاربران و استفاده كنند‌گان محصولات نرم‌افزاري مالي اداري در شهرستان اصفهان تعريف شده‌اند كه نمونه‌اي با حجم 196 نفر ازميان آنها انتخاب شده است. از روش معادلات ساختاري، تحليل عاملي تائيدي ، آزمون همبستگي پيرسون و آزمون‌هاي برازندگي مدل جهت تحليل آماري و آزمون فرضيه‌ها استفاده شده‌ است. نتايج حاكي از تائيد رابطه بين برخي از عناصر آميخته با بعضي از ابعاد مدل آكر است. همچنين رابطه بين دو بعد وفاداري به برند و كيفيت ادراك شده با ارزش ويژه برند در اين بازار مورد تائيد قرار گرفته است.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

 

مهمترين هدف پژوهش حاضر بررسي ميزان تاثير اجراء مختلف آميخته بازاريابي بر ابعاد ارزش ويژه برند و در نهايت خود ارزش ويژه برند شركت‌هاي توليد كننده نرم‌افزار  مي‌باشد. بطور خاص اهداف اين پژوهش به دو دسته اهداف اصلي و اهداف فرعي به شرح زير تقسيم‌بندي شده‌اند .

 

 

1-5-1- اهداف اصلي

 

تعيين ميزان تاثير اجزاء مختلف آميخته بازاريابي بر ارزش ويژه برند در صنعت توليد نرم‌افزار (نرم‌افزارهاي مالي، اداري ).

 

1-5-2- اهداف فرعي

 

اهداف فرعي پژوهش نيز به‌ صورت زير مجموعه اهداف اصلي  و بر مبناي  ارتباط بين اجزاء آميخته‌بازاريابي و ابعاد ارزش ويژه برند ( مطابق با مدل آكر) است . اين اهداف در شش  گروه دسته‌بندي شده‌اند كه تمامي آنها در مورد برند شركت‌هاي توليد كننده نرم‌افزارهاي مالي اداري مورد بررسي قرار خواهند گرفت :

 

گروه الف :

 

  • تعيين ميزان تاثير محصول بر  وفاداري به برند.
  • تعيين ميزان تاثير محصول بر  كيفيت ادراك شده از برند.
  • تعيين ميزان تاثير محصول بر  آگاهي و تداعي‌ها از برند.

 

گروه ب :

 

  • تعيين ميزان تاثير قيمت بر  وفاداري به برند.
  • تعيين ميزان تاثير قيمت بر  كيف ادراك شده از برند.
  • تعيين ميزان تاثير قيمت بر  آگاهي از برند.

 

 

گروه ج :

 

  • تعيين ميزان تاثير توزيع  بر  وفاداري به برند.
  • تعيين ميزان تاثير توزيع  بر  كيف ادراك شده از برند.
  • تعيين ميزان تاثير توزيع  بر  آگاهي از برند.

 

گروه د :

 

  • تعيين ميزان تاثير فعاليت‌هاي پيشبردي بر  وفاداري به برند.
  • تعيين ميزان تاثير فعاليت‌هاي پيشبردي بر  كيفيت ادراك شده از برند.
  • تعيين ميزان تاثير فعاليت‌هاي پيشبردي بر  آگاهي از برند.

 

گروه ه :

 

  • تعيين ميزان تاثير وفاداري به برند بر  ارزش ويژه برند .
  • تعيين ميزان تاثير كيفيت ادراك شده از برند بر ارزش ويژه برند .
  • تعيين ميزان تاثير آگاهي از برند بر ارزش ويژه برند .
متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir