دسته‌بندی نشده

عوامل و عناصر متفاوت آميخته بازاريابي مدل مناسب براي بازاريابي صنعت نرم افزار-دانلود پايان نامه ارشد

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 عوامل و عناصر متفاوت آميخته بازاريابي به جهت دستيابي به مدل مناسب براي بازاريابي صنعت نرم افزار

قسمتی از متن پایان نامه :

مقدمه

 

در اين فصل كلياتي از موضوع پژوهش شامل بيان مسئله پژوهشي ، اهداف و ضروريات انجام آن و نيز فرضيه‌ها و تعاريف پايه به همراه كاربرد‌هاي نتايج پژوهش بيان شده است . شالوده فرضيه‌هاي اين پژوهش مبتني بر تاثير مثبت عناصر آميخته بازاريابي بر ارزش ويژه برند محصولات نرم‌افزاري مي‌باشد. هدف از پژوهش يافتن تاثير احتمالي عناصر آميخته بازاريابي ( متغيرهاي‌ مستقل ) بر ارزش ويژه برند (متغير وابسته ) ، از طريق تاثير بر ابعاد ارزش ويژه برند ( متغيرهاي وابسته / مستقل ) مي‌باشد .

 

1-2- شرح و بيان مساله پژوهش

 

اقتصاد امروز عصر جديدي را تجربه مي‌كند ،رقابت گسترده ، تغييرات و تحولات شتابان و جريان وسيع اطلاعات در دسترس از مشخصه‌هاي اصلي اين عصر جديد مي‌باشد . در اين عصر جديد بنگاه‌هاي اقتصادي از قواعد قبلي جهت بدست آوردن فرصت‌هاي كارآفريني و خلق ثروت نمي‌توانند استفاده كنند. شايد مهمترين تغيير در عصر جديد اقتصاد كه در گفتمان بازاريابي فلسفه بازاريابي خوانده مي‌شود پايان سلطه ماشين و كارخانه‌ها و قدرت گرفتن انسان و مصرف‌كنندگان مي‌باشد. شايد به همين خاطر است كه برخي اين دوران را عصر اقتصاد عاطفي مي‌نامند . در عصر جديد مصرف‌كننده محور و كانون فعاليت‌هاي بازاريابي است و اوست كه تعيين مي‌كند چه چيزي توليد شود ،چه قابليت‌هاي داشته باشد و چگونه در دسترس وي قرار گيرند . در اين عصر صنعت ايجاد كننده رضايت مشتري است و توليد كالا . بدين ترتيب هنگامي يك سازمان مي‌تواند به بقاي خود ادامه دهد كه بتواند نيازها و خواسته‌هاي مشتريان را با درك بهتر و صحيح‌تري نسبت به رقبايش برآورده كند. (اردستاني،1386)از طرف ديگر گسترش فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات حجم گسترده‌اي از اطلاعات را در اختيار مصرف كننده قرار داده است . مصرف كننده امروز مي‌تواند در كمترين زمان ممكن حجم عظيمي از اطلاعات از محصولات توليد شده را فارغ از محدوديت‌هاي جغرافياي جمع‌آوري كند و حتي خود نيز در فرآيند طراحي و توليد محصول نقش آفريني نمايد. آنچه در اين كارزار رقابتي مورد توجه و تاكيد بزرگان اقتصاد عصر جديد قرار گرفته برند‌سازي است. توليدكنندگان سعي مي‌كنند با توسل به برند‌هاي قدرتمند و باارزش خود كه با اتخاذ روش‌هاي اصولي و علمي جايگاه مناسب در ذهن و قلب مشتريان خود بدست آورند وبا اتكا بر اين جايگاه وفاداري مشتريان و به تبع آن سهم بيشتري از بازارهاي هدف خود بدست آورند.

  صنعت نرم افزار به عنوان يكي از محورهاي مهم توسعه در صنعت فناوري اطلاعات نقش موثري در توسعه اقتصادي ، افزايش صادرات بسياري از كشورهاي جهان داشته است. مطالعات تطبيقي انجام شده نشان مي‌دهند ايران نسبت به ساير كشورهاي هم تراز خود نتوانسته است سهم مناسبي از اين بازار داشته باشد. از طرف ديگر در بازار داخلي نيز فعالين اين حوزه با مشكلات مختلفي مواجه هستند . بررسي و مصاحبه هاي انجام شده با فعالين صنعت نرم افزار  نشان داد اين صنعت با افزايش سطح رقابت به دليل افزايش تعداد شركت‌هاي توليد كننده نرم‌افزار مواجه شده‌است.

 

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

 

مهمترين هدف پژوهش حاضر بررسي ميزان تاثير اجراء مختلف آميخته بازاريابي بر ابعاد ارزش ويژه برند و در نهايت خود ارزش ويژه برند شركت‌هاي توليد كننده نرم‌افزار  مي‌باشد. بطور خاص اهداف اين پژوهش به دو دسته اهداف اصلي و اهداف فرعي به شرح زير تقسيم‌بندي شده‌اند .

1-5-1- اهداف اصلي

 

تعيين ميزان تاثير اجزاء مختلف آميخته بازاريابي بر ارزش ويژه برند در صنعت توليد نرم‌افزار (نرم‌افزارهاي مالي، اداري ).

1-5-2- اهداف فرعي

 

اهداف فرعي پژوهش نيز به‌ صورت زير مجموعه اهداف اصلي  و بر مبناي  ارتباط بين اجزاء آميخته‌بازاريابي و ابعاد ارزش ويژه برند ( مطابق با مدل آكر) است . اين اهداف در شش  گروه دسته‌بندي شده‌اند كه تمامي آنها در مورد برند شركت‌هاي توليد كننده نرم‌افزارهاي مالي اداري مورد بررسي قرار خواهند گرفت :

گروه الف :

  • تعيين ميزان تاثير محصول بر  وفاداري به برند.
  • تعيين ميزان تاثير محصول بر  كيفيت ادراك شده از برند.
  • تعيين ميزان تاثير محصول بر  آگاهي و تداعي‌ها از برند.

گروه ب :

  • تعيين ميزان تاثير قيمت بر  وفاداري به برند.
  • تعيين ميزان تاثير قيمت بر  كيف ادراك شده از برند.
  • تعيين ميزان تاثير قيمت بر  آگاهي از برند.

گروه ج :

  • تعيين ميزان تاثير توزيع  بر  وفاداري به برند.
  • تعيين ميزان تاثير توزيع  بر  كيف ادراك شده از برند.
  • تعيين ميزان تاثير توزيع  بر  آگاهي از برند.

گروه د :

  • تعيين ميزان تاثير فعاليت‌هاي پيشبردي بر  وفاداري به برند.
  • تعيين ميزان تاثير فعاليت‌هاي پيشبردي بر  كيفيت ادراك شده از برند.
  • تعيين ميزان تاثير فعاليت‌هاي پيشبردي بر  آگاهي از برند.

گروه ه :

  • تعيين ميزان تاثير وفاداري به برند بر  ارزش ويژه برند .
  • تعيين ميزان تاثير كيفيت ادراك شده از برند بر ارزش ويژه برند .
  • تعيين ميزان تاثير آگاهي از برند بر ارزش ويژه برند .
متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir