دسته‌بندی نشده

دانلود پايان نامه بررسی سطوح دانشي و بينشي کشاورزي پايدار در بين شالي­کاران

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 تحليل سطوح دانشي و بينشي کشاورزي پايدار در بين شالي­کاران

قسمتی از متن پایان نامه :

2-2- دانش

امروزه دستیابی به یک نظام کشاورزی پایدار، از سیاست­های مهم بخش کشاورزی کشورهاست. به
­طور منطقی هنگامی بخش کشاورزی در جهت پایداری حرکت خواهد کرد که تک تک کشاورزان و واحدهای تولیدی این بخش، روند فعالیت­های خویش را در جهت اصول پایداری قرار دهند. در راستای دستیابی به این هدف، می­بایست نظام­های ترویجی فعال در بخش کشاورزی با ارائه خدمات آموزشی به ارتقاء دانش کشاورزان در زمینه کشاورزی پایدار مبادرت نمایند. بنابراین ارتقاء دانش کشاورزی پایدار در بین تولیدکنندگان بخش کشاورزی، آن­ها را قادر می­سازد که فعالیت­های خویش را با مفاهیم و اصول پایداری مورد مقایسه قرار داده و آن دسته از رفتارهای تولیدی خود را که در خلاف جهت پایداری است، اصلاح نمایند. سوالی که در این رابطه مطرح می­شود این است که چه عواملی می­توانند در ارتقاء سطح دانش کشاورزان در زمینه کشاورزی پایدار موثر باشند. تنها با شناخت دقیق این عوامل می­توان به طور موثری متغیر دانش کشاورزی پایدار را به نحو دقیق کنترل نمود و به گونه­ای حساب شده به ارتقاء آن مبادرت نمود (حیاتی و کرمی، 1378). بر این اساس، در این بخش به مطالعه نتایج تحقیقات مربوط به کشاورزی پایدار خواهیم پرداخت اما قبل از هر چیز لازم است که مفاهیم پایه و اساسی دانش، نگرش و توسعه پایدار به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد تا با شناخت کامل­تری به تحقیق بپردازیم.

 2-2-1- تعاریف دانش

دانش واقعیت یا حالت دانستن بعضی چیزها یا مهارت­هایی که بوسیله تجربه یا تداعی حاصل می­شود، یا مجموعه مدل­هایی که ویژگی­ها یا رفتار­ها را در یک قلمرو مشخص توصیف می­کند و ممکن است در مغز اشخاص یا در فرآیند­های تولید یا اسناد موجود باشند (عدلی، 1384).

افلاطون (427- 347 قبل از میلاد) دانش را باورهای حقیقی تصدیق شده تعریف کرده است. او عقیده داشت انسان­ها دانش کاملی از همه اندیشه­هایی که جهان را می­ساند، در اختیار دارند. این دانش در بشر قرار داده شده ولی به دلیل آلودگی با حواس آشکار نمی­شود. بنابر­این دانش واقعی از طریق درون­نگری یا خودکاوی کسب می­شود. به پیروی از افلاطون فلاسفه­ای چون دکارت[1] (1956- 1650) و کانت[2] (1806- 1724) منشا خلق دانش و ایده های جدید را ذهن انسان می­دانستند (صدر، 1365).

1 -Descartes

2 -Kant

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1-1-    اهداف تحقیق

هدف کلی از اجرای این پژوهش، بررسی دانش و بینش شالی­کاران شهرستان تالش پیرامون کشاورزی پایدار می­باشد. بر این اساس اهداف اختصاصی مورد نظر در این تحقیق عبارت­اند از:

  1. بررسی ویژگی های فردی و حرفه­ای شالی­کاران شهرستان تالش.
  2. بررسی ویژگی اقتصادی – اجتماعی شالی­کاران شهرستان تالش.
  3. شناسایی مهم­ترین عوامل تاثیر گذار بر بینش و دانش شالی­کاران در خصوص کشاورزی پایدار
  4. بررسی میزان دانش و بینش شالی­کاران در زمینه فن­آوری­های کشاورزی پایدار

1-2-    سوالات تحقیق

  1. میزان دانش وبینش شالی­کاران در خصوص کشاورزی پایدار چگونه است؟

2. میزان دانش و بینش شالی­کاران در زمینه فن­آوری­های کشاورزی پایدار چگونه است؟

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir