پایان نامه مدیریت:سنجش شناخت جاذبه های استان گیلان برای جذب توریسم

 پایان نامه مدیریت:سنجش شناخت جاذبه های استان گیلان برای جذب توریسم دسته‌بندی نشده

عنوان کامل پایان نامه :

 توسعه گردشگری گیلان با تاکید بر پتانسیل های سرمایه گذاری خارجی

قسمتی از متن پایان نامه :

2-19-6توزیع جغرافیایی FDI و صنعت گردشگری :

در خصوص سابقه حضور سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای مختلف جهان حداقل به دو عامل مهم می توان اشاره داشت : نخست ، آنکه اطلاعات محدودی در زمینه ارقام FDI در توریسم جهانی در دسترس است و دوم ، آنکه علی رغم این محدودیت اطلاعاتی ، می دانیم که توزیع  FDI در سراسر جهان یکسان نبوده است .کشورهای صنعتی غربی عمده ترین منابع فهرست به حساب می آیند . در آن میان  و در حوزه گردشگری بر مبنای اطلاعات موجود از دو کشور انگلستان و فرانسه ، بیشترین سرمایه های مستقیم خارجی در گردشگری به سوی آمریکای لاتین ، حوزه کارائیب و آسیا روانه شده اند . انکتاد با

 

مطالعه ای در خصوص صنعت هتلداری بین المللی ، این داده ها را تایید می نماید . آمریکای لاتین بزرگترین پذیرنده FDI در توریسم است . بیش از یک چهارم کل هتل های کشورهای در حال توسعه در این منطقه استقرار دارند . جنوب و جنوب شرق آسیا و اقتصاد های اروپای شرقی در رتبه بعدی قرار دارند و پس از آن ها قاره آفریقا جای می گیرد . حدود 15 درصد کل هتل های بین المللی در این مناطق جای گرفته اند . جنوب آفریقا ، کشورهای حاشیه صحرای بزرگ در این قاره ، غرب آسیا و بخشی از شرق اروپا در پی این گروه قرار گرفته اند و حوزه آسیای مرکزی و اقیانوس آرام کمتر از یک درصد این هتل ها را میزبانی می کنند.در مطالعه انکتاد در خصوص هتل ها از مدیریت هتل های چند ملیتی خواسته شده بود که فضای کسب و کار خود و اهداف پنج ساله خود را ترسیم کنند . این نتایج نشان داد که احتمال تغییر روندهای فوق وجود دارد . این تغییر در قالب دو حرکت عمده صورت خواهد پذیرفت .

  • اولا : 50 درصد آن ها جنوب و جنوب شرق آسیا را برای آینده نزدیک هدف گرفته اند . جایی که در طبقه بندی های سازمان جهانی جهانگردی ، کشور ایران نیز در آن قرار دارد .
  • دوم اینکه در برنامه آتی ، آن ها خواهند کوشید تا علاوه بر بر مدیریت ، به افزایش دارایی های ثابت خود نیز در مقاصد بپردازند .و این یعنی افزایش FDI در صنعت گردشگری کشورهای در حال توسعه
  • دلیل این سمت گیری را باید در روند تقاضای سفر به این مناطق و داشته های طبیعی و منابع فرهنگی توریسم در آن ها دانست . بدیهی است رابطه متقابلی میان حضور گردشگران و ارائه خدمات گردشگری و از جمله خدمات شایسته اقامتی وجود دارد و نفس وجود چنین سرمایه هایی ، به گسترش تقاضای سفر به این مناطق دامن می زند . این موضوعی است که نباید مدیران گردشگری مقاصد ، از آن غافل بمانند. امری که نشات گرفته از رابطه پیچیده میان ورود گردشگر ، خدمات موجود در منطقه مقصد و سطح فعالیت های اقتصادی در آن است .(کهنه شهری،1390,ص15)

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

شناخت جاذبه های استان گیلان برای جذب توریسم

بررسی میزان امکانات و زیرساخت های گردشگری استان برای جذب توریسم

بررسی راه های جذب سرمایه گذار خارجی

 

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.