پایان نامه با موضوع نقش سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در شعب بانک ها

 پایان نامه با موضوع نقش سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در شعب بانک ها دسته‌بندی نشده

عنوان کامل پایان نامه :

  تأثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در شعب بانک های غرب گیلان

قسمتی از متن پایان نامه :

1-1-1 مدیریت دانش و یادگیری سازمانی

مدیریت دانش و یادگیری سازمانی تامدت زیادی در عمل به عنوان واقعیت های تقریباً جدا از هم در نظر گرفته می­شدند، ولی امروزه عناصر مشخص مشترکی بین آنها وجود دارد. علاوه بر این، تکامل هر دو فرایند، سوال­های مهمی را درباره اینکه آیا سازمان­ها می­توانند در برابر تغییرات سریع در حیطه اقتصاد، جامعه در محل کار دوام بیاورند، مطرح می­کنند. یادگیری سازمانی این است که سازمان­ها با بسط پایگاه دانش، چگونه می­توانند در محیط­های پویا اقدام مناسبی اتخاذ کنند. برای محیط­های پویا، دانش به تنهایی تعیین کننده اثر­بخشی نیست بلکه قابلیت­های یادگیری: مستمر، سریع و با یک روش خاص تعیین کننده مهمتری است (محمدی و همکاران ، 1387).

پیتر سنگه (1990) یادگیری را در سه سطح زیر مطرح می کند :

  • یادگیری فردی: در یادگیری فردی، افراد واحد تشکیل دهنده تیم­ها و سازمان­ها هستند. سازمان­ها از طریق افراد یاد می­گیرند. البته یادگیری افراد یادگیری سازمانی را تضمین نمی­کند، اما بدون آن یادگیری سازمانی حاصل نمی­شود.
  • یادگیری تیمی: در سازمان­های پیچیده امروز تیم­ها اهمیت بیشتری می­یابند. یادگیری تیمی به این معناست که تیم­ها قادر باشند به عنوان یک هویت واحد فکر کرده، دانش را خلق کنند و بیاموزند.
  • یادگیری سازمانی: این یادگیری از طریق به اشتراک گذاشتن دانش، بینش، تجربه و مدل­های ذهنی اعضای سازمان حاصل می­شود. یادگیری سازمانی بر پایه دانش و تجربه­ای که در حافظه سازمان وجود دارد بنا می­شود و به مکانیزم­هایی مانند سیاست­ها، استراتژی­ها و مدل­های ذخیره دانش متکی است. افراد و گروه­ها عواملی هستند که از طریق آنها یادگیری سازمانی محقق می­شود(همان ماخذ).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف اصلی تحقیق:

–          سنجش سرمایه اجتماعی در شعب بانک­های غرب گیلان.

–          سنجش مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان.

–          سنجش تأثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان.

اهداف فرعی تحقیق:

–          سنجش تأثیر سرمایه ساختاری بر مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان.

–          سنجش تأثیر سرمایه شناختی بر مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان.

–          سنجش تأثیر سرمایه ارتباطی بر مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.