دسته‌بندی نشده

دانلود پايان نامه با موضوع نقش رابطه بین تصمیم خرید آنلاین و تکرار رفتار خرید در بین دانشجویان

 

عنوان کامل پایان نامه :

  بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید آنلاین دانشجویان

قسمتی از متن پایان نامه :

) عوامل موقعيتي 2

يكي از عوامل جذب خريداران، سهولت و راحتي يك خريد است (Evanschitzky et al., 2004). شايد بتوان با توجه به مطالعه هاي صورت گرفته، عمده ترين مزيت خريد اينترنتي را، راحتي، دانست. راحتي خريد اينترنتي تابعي است از:  راحتي دسترسي، راحتي جستجو، راحتي زمان، راحتي مبادله، راحتي در مقايسه و راحتي در برنامه ريزي. كيم[1] (2009) دريافت كه سهولت در فرآيند خريد يكي از تاثيرگذارترين عوامل بر رضايت خريد الكترونيكي مي باشد. راحتي در خريد الكترونيكي، كارايي جستجو را به وسيله حذف هزينه هاي جابجايي افزايش مي دهد. يكي ديگر از جنبه هاي مربوط به عوامل موقعيتي، تنوع محصولات در خريد الكترونيكي مي باشد كه هزينه هاي خريد را كاهش مي دهد (Evanschitzky et al.‚ 2004).

ادبيات خرده فروشي راجع به سومين بعد عوامل موقعيتي بيان مي كند كه تكرار خريد نيات و تمايلات خريد را تحت تاثير قرار مي دهد. به عنوان مثال ايوانس[2] (2001) يافت كه كاربران با تجربه اينترنت براي كسب اطلاعات در اجتماعات مجازي شركت مي كردند اما كاربران تازه كار بيشتر براي تعاملات اجتماعي در اين سايتها حضور مي يافتند. به همان ميزان كه خريداران الكترونيكي سايت خرده فروش باتجربه تر ميشوند، خريد الكترونيكي عادي تر و راحت تر مي شود (Dennis et al., 2004)

 

2-10-9) قیمت

قيمت عبارت است از مبلغي كه بابت محصول يا خدمت به حساب شخص يا سازمان منظور مي شود. از ديدگاهي گسترده تر، قيمت برابر است با مجموع ارزش هايي كه مصرف كننده در ازاي بهره مند شدن از مزاياي حاصل از داشتن يك قلم محصول يا يك خدمت از دست مي دهد(کاتلر و آرمسترانگ،462:1385). قيمت مقدار پولي است كه براي كالا يا خدمات هزينه مي شود. در عين حال قيمت مجموعه ارزشهايي كه مصرف كنندگان براي منافع شخصي خود از داشتن يا استفاده از كالا يا خدمات مبادله می کنند.(عزیزی،38:1381). قیمت از جمله محركهایی است که در تصميم گيري بر خريد موثر مي باشند. مصرف كنندگان هميشه تمايل دارند كالاهايي باكيفيت مطلوب و قيمتي مناسب خريداري نمايند. مصرف كنندگان الكترونيكي نيز از اين قاعده مستثني نيستند. اگر خرده فروشي بتواند در مقايسه با خرده فروش ديگر كالاي يكساني را با قيمتي كمتر و رقابتي تر در وب سايت خويش عرضه نمايد، آن گاه مصرف كنندگان با فرض يكسان بودن همه عوامل از جمله كيفيت كالا و . . . كالايي را خواهند خريد كه داراي قيمتي كمتر باشد (Bellenger‚ 1980).

[1] Kim

[2] Evans

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق :

هدف اصلی:

  • بررسی عوامل موثر بر خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

اهداف فرعی

  • سنجش رابطه بین قیمت محصولات و تصمیم خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش رابطه کیفیت محصول و تصمیم خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش رابطه اعتماد به وب سایت و تصمیم خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش رابطه نگرش مصرف کننده و تصمیم خرید آنلاین در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش رابطه خواسته های مصرف کننده و تصمیم خرید آنلاین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
  • سنجش رابطه تصمیم خرید آنلاین و تکرار رفتار خرید در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

 

(لینک زیر اشتباه است لطفا به لینک انتهای صفحه مراجعه کنید):

بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید آنلاین دانشجویان

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir