عنوان کامل پایان نامه :
ارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی استان گیلان
قسمتی از متن پایان نامه :
1-1مقدمه
عصر کنونی که محققان آن را فرامدرن نامیده اند، دارای ویژگی تغییر مداوم و پیچیدگی ساختارهاست. در چنین شرایطی، تنها مدیرانی می توانند با موفقیت عمل نمایند که اطلاعات مناسب و به روز و جامعی را از نحوه عملکرد سازمان خود داشته و تصمیمات درست و به موقعی را برای بهبود مداوم آن، متناسب با تغییرات موجود اتخاذ نمایند (صارمی و ملایی، 1382، 31). با گسترده تر شدن سازمان ها و افزایش دامنه نظارتی مدیران، ارزیابی و کنترل واحدهای سازمانی به ضرورتی برای مدیران تبدیل می شود (صالحی صادقیانی و همکاران، 1387، 75) که این امر، بدون ارزیابی کارایی شعب تحت نظارتشان امکان پذیر نیست. علاوه بر این، مدیریت بانک ها همواره با توجه به شرایط اقتصادی حال و آینده، مجبور به اصلاح و بهبود خدمات بانکی، ارزیابی، بودجه بندی، نوآوری در ارائه خدمات، رقابت با سایر بانک ها و در نهایت، افزایش کارایی در میان واحدهای تحت سرپرستی خود می باشند.
به این منظور لازم است از کارایی شعب خود اطلاع داشته باشند و علل کارایی و ناکارایی آنها را بررسی کنند و با برنامه ریزی مناسب به اصلاح و هدایت واحدهای ناکارا بپردازند. بدیهی است که با انجام این کار، می توان انتظار داشت که زیان های ناشی از عدم کارایی به حداقل ممکن برسد و در مجموع سیستم بانکی کشور کاراتر شود ( احمدپور، 1385، 2).
سوالات یا اهداف این پایان نامه :
1-5 اهداف تحقیق
هدف اصلی
- تعیین میزان کارایی شعب بانک کشاورزی استان گیلان.
اهداف فرعی
- تعیین کارایی نسبی شعب بانک کشاورزی استان گیلان.
- سنجش شعب کارا و ناکارا و تشخیص منشاء ناکارآیی آنها.
- شناسایی شعب الگو و مرجع برای شعب ناکارا.
- بررسی نقاط قوت و ضعف و تحلیل آن و ارائه راهکار مناسب براي بهبود وضعیت شعبه ها.
- يافتن راهكاري موثر به منظور ارزيابي عملكرد شعب بانک.
1-6 سوالات (فرضیه های) تحقیق
سوال اصلی
- عملکرد شعب بانک کشاورزی گیلان با استفاده از تحلیل پوششی داده ها چگونه است؟
سوالات فرعی:
- رتبه بندی کارایی شعب بانک کشاورزی استان گیلان چگونه است؟
- دلایل احتمالی عدم کارائی شعب ناکارا چیست؟
- واحد یا واحدهای الگو برای افزایش کارایی واحدهای ناکارا کدامند؟
- منابع ناکارآمدی هر کدام از واحدها کدامند؟
- كارايي مقياسي هر كدام از شعب به چه اندازه است؟