دسته‌بندی نشده

پايان نامه کارشناسي ارشد:شناسایی تبلیغات تلویزیونی بیمه بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران

 پایان نامه ارشد

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر تبلیغات تلویزیون بر واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه (مورد مطالعه  بیمه ایران)

قسمتی از متن پایان نامه :

2-1-1-     تاريخچه بازاريابي

اسناد تدوين شده اي در دست است که تاريخچه بازاريابي را تا 4000 سال قبل از ميلاد نشان مي دهد و حاکي از يک سلسله فعاليت هاي خريد و فروش در آن زمان مي باشد. تجارت بين مصري ها و فنيقي ها به طور وسيعي جريان داشته و خرده فروشي و عمده فروشي در دوره اقتدار رومي ها و يوناني ها رواج کامل يافته است. سقوط امپراطوري روم، خطرات سفر و قانون شکني ها باعث محدوديت تجارت شد(اربابي،1369، صص 9-12). تجارت با نقاط دور دست ، به مواد ضروري مثل نمک و ادويه و چند قلم کالاي لوکس منحصر گرديد. از سال 1200 تا 1600 ميلادي کشور هاي اروپايي قدرت يافتند و حکومت هاي با ثبات وقت موجبات تشويق تجارت و داد و ستد را فراهم آوردند. در نتيجه بازرگاني توسعه يافت و معاملات نضج پيدا کرد. اين توسعه همچنان تا عصر ما ادامه يافت و هنوز هم در حال پيشرفت است. بر عکس دوران گذشته، يعني زماني که معمولاَ خانواده آنچه را خود توليد مي نمود به مصرف مي رساند. يک خانواده در عصر ما به ندرت آنچه را توليد مي کند به مصرف مي رساند بلکه خدمات و کار خود را به فروش مي رساند و تقريباَ تمام مواد و کالاهاي ضروري براي زيستن را خريداري مي کند. چنين سيستم خريد و فروش مساله بازاريابي را جنبه جهاني بخشيده و بر اهميت آن افزوده است و حرفه هايي کاملاَ تخصصي در اين رشته بوجود آورده است ، به طوريکه اکنون ميليون ها نفر زن و مرد کارشان صرف فعاليت هايي مي گردد که به جريان کالا و خدمات از توليد کننده تا مصرف کننده کمک مي نمايد. از سال 1870 تا 1950 ميلادي در کشور آمريکا تعداد افرادي که به امور خرده فروشي ، عمده فروشي و توزيع اشتغال داشتند 12 برابر شدند. در حالي که در همين دوره تعداد افرادي که در کارخانجات مشغول کار بودند فقط سه برابر گرديدند. توسعه تاريخي بازاريابي را بايد در ايجاد فاصله بين فروشنده و خريدار جستجو نمود. قرنها پيش که کالا از طريق مبادله بدست مردم مي رسيد، هر کس کالاي خود را که تنها امکان توليد همان نوع خاص برايش مقدور بود براي معاوضه به بازار مي آورد. مساله بازاريابي منحصر بود به يافتن محلي که کالا مورد نياز باشد. مي توان گفت اولين بازاريابي خود به خود با مساله بازارشناسي جنبه علمي به خود گرفت. بعد ها شناسايي مشتري و دانستن خواست هاي او سبب شد که توليد کننده، مثلاَ به جاي پوست خشک شده به تدريج پوست هاي نرمتر يا پوست حيواني را که خواستار بيشتر دارد تهيه نمايد و بالاخره به جاي بعضي از غلات کم مصرف ، گندم و ذرت بکارد. پس از پيدايش بازارهاي موسمي و فصلي ، شناسايي بازار و خواست مشتري اهميت بيشتري يافت و مردم از گوشه و کنار کالاهايي را به بازار مي آوردند که از روي تجربه مي دانستند در بازار فروش مناسبي دارد و به همين جهت اولين مرحله در تاريخ بازاريابي کاري بود به نام شناسايي مشتري(اربابي،1369، صص 9-12).

هر قدر صنايع توسعه بيشتري يافت کار بازاريابي نيز پيچيده تر گرديد. توليد براي يک مشتري ناشناس که در گوشه اي ديگر از اين جهان پهناور به سر مي برد ، مسلماَ از فروش کالا به همسايه پهلويي که احتياجات و سليقه اش کم و بيش مثل خود ما است ، مشکل تر است. اولين فعاليت بازاريابي سازمان يافته را بايد در اوايل قرن بيستم جستجو نمود. فعاليت بازاريابي به نحوي که امروزه مورد بحث است تا قبل از جنگ جهاني اول مفهومي نداشت. تا آن وقت مساله بازار و ارتباط با مشتري از حدود بحث و مذاکره و يا سرشمارري و گرد آوري آمار تجاوز نمي کرد. در سال 1930 آمارگيران روش هاي نويني را براي تحقيق بکار بردند تا اينکه در سالهاي بعد مؤسسات بزرگي براي  انجام امور بازاريابي بوجود آمد. در جريان جنگ جهاني دوم و پس از آن مساله بازاريابي جنبه ضروري تري به خود گرفت. مؤسسات بزرگ تأسيس گرديدند و شرکت هايي با هزاران کارمند به کار بازاريابي مشغول شدند. هر قدر اقتصاد جهان به سوي اتوماسيون گام بر مي داشت و توليد يکجا و يکسان گسترش بيشتري مي يافت و هر قدر گروه توليد کنندگان بيشتر بهم مي پيوستند و سازمان‌هاي توليدي بزرگ و عظيم تري بوجود مي آورند

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف اصلی

  • بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی بیمه بر واکنش های هیجانی مشتریان بیمه ایران.
  • بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی بیمه بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران.

اهداف فرعی

  • شناسایی میزان تاثیر شدت تبلیغات تلویزیونی بیمه بر واکنش های هیجانی مشتریان بیمه ایران.
  • شناسایی میزان تاثیر کیفیت تبلیغات تلویزیونی بیمه بر واکنش های هیجانی مشتریان بیمه ایران.
  • شناسایی میزان تاثیر شدت تبلیغات تلویزیونی بیمه بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران.
  • شناسایی میزان تاثیر کیفیت تبلیغات تلویزیونی بیمه بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر تبلیغات تلویزیون بر واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه (مورد مطالعه  بیمه ایران)  با فرمت ورد

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir