دسته‌بندی نشده

پايان نامه ارشد:میزان تبلیغات تلویزیونی بیمه بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران

 پایان نامه ارشد

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر تبلیغات تلویزیون بر واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه (مورد مطالعه  بیمه ایران)

قسمتی از متن پایان نامه :

  1. بازاریابی سنتی

در بازاریابی سنتی فرد تمایل به انجام یک فروش به شیوه رایج و مرسوم عرف جامعه می نماید. و احتمالا ممکن است دیگر ارتباطی با مشتری خویش نداشته باشد. بطور کلی ویژگیهای بازاریابی سنتی را می توان در چند مورد زیر برشمرد:

*تاکید جزئی بر ارائه خدمات به مشتری،

*تعهد جزئی نسبت به انتظارات مشتری،

*توجه به جنبه های محصول و کیفیت آن،

*تماس غیر مستمر با مشتری،

*گرایش کوتاه مدت.

 

 

 

  1. بازاریابی معاصر

در چند سال اخیر مدیریت ارتباط با مشتری  به پدیده ای جدی و فراگیر تبدیل شده است و شرکت‌ها بیش ار پیش به آن بها می دهند. افزایش رقابت شرکت ها در مشتری یابی برای محصولات و خدماتشان و همچنین افزایش قدرت مشتری در دنیای رقابتی امروز سبب شده است که شرکت ها نه تنها بدنبال مشتریان جدید باشند بلکه در حفظ و نگهداری مشتریان قبلی خود نیز کوشا باشند. دسترسی کامل و آسان به اطلاعات متنوع و جدید در زمینه محصولات شرکت ها و خدماتشان و همچنین کاهش قیمت ها برای جذب خریدار موجب افزایش قدرت خریدار در بین خریدار و فروشنده شده است. تحت این شرایط مشتریان آگاه تر،حق انتخاب و قدرت تصمیم­گیری بیشتری خواهند داشت و هر چه که دانش آنها از محصولات و خدمات شرکت ها بیشتر می شود، سطح انتظارات آنها بیشتر می شود که این خود بر اهمیت ایجاد ارتباطی نزدیک و مداوم با مشتریان می افزاید(پرهیزی گشتی،1381: 36-35).

تئوری بازاریابی کلاسیک و عملکرد آن به جای آنکه به حفظ مشتریان فعلی بیندیشد، هنرش جذب مشتریان جدید بود و تاکید ان ببشتر بر انجام معاملات متمرکز بود تا ایجاد رابطه با دیگران و به جای آنکه به فعالیت های پس از فروش تاکید داشته باشد، بر فعالیت های قبل از فروش و فعالیت های فروش معطوف شده بود. امروزه بیشتر شرکت ها بر اهمیت حفظ و نگهداری مشتریان واقف شده‌اند. بر اساس یک تحقیق، از طریق کاهش فقط 5 درصد، در نرخ از دست دادن مشتریان ، شرکت ها می توانند چیزی بین 25تا85 درصد از منافع خود را بهبود ببخشند(عبدالوند،1379: 35).

بدین ترتیب علی رغم اینکه اغلب بازازیابی های فعلی که بر تنظیم آمیخته بازاریابی تاکید دارد باعث  فروش و به دست آوردن مشتریان جدید می شود، ولی توجه عمده و اولیه شرکت ها بر حفظ و نگهداری مشتریان متمرکز می شود. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان این است که رضایت مندی فراوان در مشتری ایجاد کرده و آنچه را که برای او ارزش تلقی می شود مورد توجه قرار دهیم تا در نتیجه،وفاداری او  به شرکت مستحکم گردد.

  1. بازاریابی مبتنی بر رابطه

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف اصلی

  • بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی بیمه بر واکنش های هیجانی مشتریان بیمه ایران.
  • بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی بیمه بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران.

اهداف فرعی

  • شناسایی میزان تاثیر شدت تبلیغات تلویزیونی بیمه بر واکنش های هیجانی مشتریان بیمه ایران.
  • شناسایی میزان تاثیر کیفیت تبلیغات تلویزیونی بیمه بر واکنش های هیجانی مشتریان بیمه ایران.
  • شناسایی میزان تاثیر شدت تبلیغات تلویزیونی بیمه بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران.
  • شناسایی میزان تاثیر کیفیت تبلیغات تلویزیونی بیمه بر تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر تبلیغات تلویزیون بر واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه (مورد مطالعه  بیمه ایران)  با فرمت ورد

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir