دسته‌بندی نشده

پایان نامه تعیین رابطه آگاهی از رقبا با فروش محصولات بیمه ای

 

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای مطالعه موردی نمایندگان فروش بیمه ایران استان کرمانشاه

قسمتی از متن پایان نامه :

خواص پنجگانه هوشمندي رقابتی

تحلیلگران هوشمندي رقابتی، پنج خاصیت را براي آن شناسایی کرده اند:

  1. خاصیت و روحیه مبارزه طلبی: حالت تهاجمی در این خاصیت کاملاً مشهود است. تحلیلگر هوشمندي در مدیریت کردن فرایند بسیار اثرگذار بوده و به صورت کاملاً پیوسته، همانند یک دیده بان در جستجوي فرصت هاست.
  2. خاصیت و روحیه تهاجمی: این خاصیت نیز زمینه هاي اثرگذاري را در خود داراست. تحلیلگر هوشمندي، غالباً ساختار هایی از متخصصان هوشمندي در امور نظامی را درخود دارند.
  3. خاصیت و روحیه فعال: تحلیلگر هوشمندي دائماً به دنبال اطلاعات استراتژیک در لابلاي منابع اطلاعاتی عادي است، اما باید گفت که سیستم هاي اطلاعاتی شرکت واقعاً ساختار نیافته اند.
  4. خاصیت انفعالی: مدیر هوشمندي تنها زمانی عکس العمل نشان می دهد که رقبا نسبت به شرکت واقعاً حالت تهاجمی و خصمانه اي از خود نشان دهند.
  5. در خواب رفتگان: تیم مدیریتی شرکت تمایلی به فرایند هوشمندي رقابتی یا مدیریت دانش از خود نشان نمی دهد و علی الظاهر باکی از رقابت ندارد( جاوید،1388،8 ).

10-2-2- نقش هوشمندی رقابتی در افزایش توان رقابتی

در سالهای اخیر مباحثی همچون دارایی های نامشهود و سرمایه های فکری، توجه پژوهشگران بسیاری را در حوزه مدیریت به خود معطوف کرده است. تغییرات فزاینده در روند بازارها، تولید محصولات و ارائه خدمات، نیاز سازمانها به تبادل و دسترسی سریع به اطلاعات به روز و بهنگام را بیش از پیش آشکار ساخته است که این امر ناشی از افزایش رقابت در سطح جهانی، از میان رفتن مرزهای جغرافیایی و از دست رفتن کنترل بر روی ذینفعان است.

ظهور رقبای تازه وارد بین المللی با ساختارهای اقتصادی متنوع، تولیدات و فرآیندهای تولید مختلف، موجب تغییر در ویژگیهای اساسی و کاهش چشمگیر چرخه حیات محصولات گشته است، اقتصاد دانش محور که یکی از اقتصادهای مبتنی بر کشاورزی، صنعتی و یا خدماتی است، در قابلیتهای منابع انسانی و چگونگی استفاده سیستماتیک از آنها جهت کسب منافع و مزایای آنها نهفته است. چالش پیش روی این اقتصاد، تعیین ارتباطی یکپارچه و منطقی میان شایستگیهای منابع انسانی و عملکرد اقتصادی سازمان یا صنعت مربوطه است(آمیدون[1]، 1999،14 ).

11-2-2- مديريت هوش رقابتي

 

هوش راهبردي تحليل گرانه است و درباره اين است كه چه چيزي امكان پذيراست نه اين كه چه چيزى روى داده است (چاو،1998، 39-44 ).

با توجه به اين كه نقطه شروع هوش رقابتي يعني اهميت تعريف نكات كليدي هوش دانسته شد، كانون توجه به پايان فرآيند، (يعني گزارش اطلاعات و دانش رقابتي به دست آمده از فرايند هوش رقابتي) معطوف مي گردد( داویس و تویت،2009، 123-141).

در اين جا بايستي اندكي وقت صرف گردد و به بازخورد و ارتباطات پرداخته شود. اثر بخش ترين گونه هاي هوش رقابتي تقريبا يك سوم دوره عمر خود را به بخش پاياني و تهيه بازخورد و ارتباطات با كاربران مي پردازند. اين به دليل اهميت موضوع مي باشد. زيرا دستاورد هاي هوش رقابتي گرايشي به ماندن در پوشش ندارند (فلشر[2]،2008، 66-852).

[1] – Amidon

[2] – Fleisher

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای

2-4-1- اهداف جزئی:

1) تعیین رابطه آگاهی از بازار با فروش محصولات بیمه ای

2) تعیین رابطه آگاهی از رقبا با فروش محصولات بیمه ای

3) تعیین رابطه آگاهی از فناوری با فروش محصولات بیمه ای

4) تعیین رابطه آگاهی از راهبرد ها و مسائل اجتماعی با فروش محصولات بیمه ای

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای مطالعه موردی نمایندگان فروش بیمه ایران استان کرمانشاه  با فرمت ورد

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir