دسته‌بندی نشده

دانلود پايان نامه بررسی تصمیمات سرمایه گذاری بر عملکرد مالی بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

 

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر سرمایه فکری و تصمیمات سرمایه گذاری بر عملکرد مالی بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

قسمتی از متن پایان نامه :

سرمايه اجتماعي )رابطه اي–( مشتري

در نحوه نگرش تئوري هاي موجود در رابطه با سرمايه اجتماعي تفاوت وجود دارد . بورديو (1986) خواستگاه سرمايه اجتماعي را ارتباط ميان افراد موجود در يك گروه يا دسته خاص مي داند. در حاليكه ارتباطات ميان افراد بعنوان يك فاكتور كليدي معرفي شده اند اما سطحي كه اين ارتباطات مورد نظر مي باشد به طور گسترده اي با مطالعات ديگران متفاوت است. پنينگس و همكاران ديد گسترده تري داشته و آن را عبارت از ارتباطات با ذينفعان اقتصادي گوناگون و بويژه مشتريان بالقوه دانسته اند. اين نوع از ارتباطات در مسيرهاي مختلفي شكل مي يابد بعنوان مثال كسب دانش به صورت دو طرفه، برقراري تماسهاي خانوادگي و يا ديگر تماسهاي فردي ديگر، عضويتهاي همپوشاني دار ، جابجايي هاي درون شركتي، سرمايه گذاريهاي مشترك و قراردادهاي مشاركتي را مي توان نام برد. اين سرمايه جزئي اساسي از IC محسوب شده و عبارتست از ارزش جاسازي شده و موجود در كانالهاي بازاريابي و ارتباطاتي كه از آن طريق شركتها كسب و كارشان را هدايت مي كنند. اين سرمايه در مقايسه با سرمايه انساني و ساختاري در تحقق ارزشهاي شركت اثري مستقيم تري داشته و عاملي بسيار حياتي محسوب می شود (چن، 2004).

روس و همكاران سرمايه هاي رابطه اي را عبارت از ارتباط مابين سازمان و سهامداران خارجي و همينطور داشتن ارتباط حسنه با تامين كنندگانش مي دانند ( مار، 2005).

بر اساس نظريات جاكوبسن و هفمن بنگ (2005) مي توان سرمايه رابطه اي را متشكل از عناصر زير دانست:

شبكه ها : مانند شبكه هاي تامين كنندگان، سازمانهاي تاثيرگذار و ….

نام تجاري: در اين قسمت نام تجاري مد نظر است نه نشان تجاري )كه جزئي از دارايي هاي معنوي محسوب مي شود( در اينجا برتري شركت، شهرت، آوازه و وضعيت حال شركت مد نظر است.

مشتريان: و در نهايت آخرين و بار ارزش ترين جزء موجود در اين قسمت مشتريان هستند. اين قسمت در اصل محلي است كه پول شركت توسط آنها ايجاد مي شود و در نتيجه مهمترين منبع اي جاد كننده مزيت رقابتي براي شركت محسوب مي گردد.

ميزان رضايت مشتريان، موفقيت يا شكست شركت را تعيين مي كند بنابراين دانستن اينكه مشتري تا چه حد راضي است اهميت دارد.

سرمايه مشتري را مي توان مجموعه اي فرعي از سرمايه اجتماعي دانست كه برخي از محققان در IC تنها بر روي اين جنبه از سرمايه اجتماعي و فقط بر روي مشتريانشان تمركز كرده اند . اساسا اين شامل دارا بودن دانش كانالهاي بازاريابي و ميزان ارتباط با مشتريان است. سرمايه مشتري به پتانسيل بالقوه سازمان در فهم آنچه كه مشتريان از محصولات با خدمات آنها در مقايسه با رقبايشان انتظار دارند نيز اطلاق مي گردد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف اين تحقيق عبارتند از:

  • بررسی تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران.
  • بررسی تاثیر تصمیمات سرمایه گذاری بر عملکرد مالی بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران.
  • بررسی تاثیر سرمایه فکری بر تصمیمات سرمایه گذاری بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر سرمایه فکری و تصمیمات سرمایه گذاری بر عملکرد مالی بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران  با فرمت ورد

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir