دسته‌بندی نشده

پایان نامه ارشد مدیریت:ارائه تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای

 

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای مطالعه موردی نمایندگان فروش بیمه ایران استان کرمانشاه

قسمتی از متن پایان نامه :

مقدمه

در این فصل با توجه به موضوع تحقیق با هدف حمایت نظری از فرضیه ها در2بخش تنظیم شده است. با توجه به اینکه پژوهش حاضر در صدد است به  بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه بپردازد ، لذا در بخش اول فصل به؛ هوش رقابتی، ابزار و تکنیک های هوش رقابتی، و مزایا و کاربرد های هوش رقابتی مورد بررسی قرار میگیرد.

و در بخش دوم معرفی اجمالی صنعت بیمه و آشنایی با انواع محصولات بیمه و وظایف نمایندگان بیمه و نقش آنها در صنعت بیمه را مورد بررسی قرار میدهیم.

و در بخش سوم نیز به بررسی پیشینه تحقیق می پردازیم.

2-2- بخش اول مبانی نظری هوشمندی رقابتی

1-2-2- تاريخچه

هوشمندي رقابتي مفهوم جديدي نيست. شرکتها هميشه سعي داشته اند بدانند که رقباي آنها چه مي کنند. اين مفهوم از دهه 1980 جاي خود را در محافل آکادميک باز کرد. برخي از نويسندگان ادعا کرده‌اند مايکل پورتر(1980) محقق معروف مديريت استراتژيک، با معرفي نيروهاي پنج گانه رقابتي و استراتژيهاي ژنريک، مفهوم هوشمندي رقابتي را خلق کرده است. پورتر در ايجاد انجمن متخصصان هوشمندسازي رقابتي [1]سال 1986 پيشگام بوده و نخستين شماره مجله هوشمندي رقابتي را در سال 1990 منتشر ساخته است(پیروت و دیگران[2]،2002،58-747 ).

بعضي کشورها، نظير فرانسه، ژاپن، سوئد و ايالات متحده در استفاده از سيستم‌هاي هوشمند رقابتي پيشرفتهاي قابل ملاحظه اي داشته اند. در اين کشورها، هوشمندي رقابتي جايگاه خود را به عنوان يک عامل مهم در کسب مزيت رقابتي پيدا کرده است(گوست مولتی،2004 ).

حتي دانشگاه لوند در سوئد نخستين دانشگاهي است که در رشته هوشمندي رقابتي مقطع دکترا را داير کرده است. به هر حال هوشمندي رقابتي از جمله مفاهيمي است که به سرعت رشد کرده و جامعه متخصصان هوشمندي رقابتي، در هر سال 40 درصد رشد داشته است(کالوف[3]، 1996،4). همچنين شرکتهاي مشهور بسياري، مانند: جنرال الکتريک، موتورولا، مايکروسافت، اچ پي، آي بي ام، اي تي اند تي، اينتل، تري ام، زيراکس، مرچ، کوکاکولا و کرايسلر همگي از سيستم‌هاي هوشمند رقابتي استفاده مي‌کنند( شرماک[4]، 1995، 40  ).

MIS  و سيستم هاي اطلاعات مدیریت[5] با اين همه در دهه ي 1980 بود كه سيستم هاي هوش كسب و كار پديدار شدند تا امكان استفاده از اطلاعات پيراموني با اثربخشي بيشينه فراهم شود.

اما از اوايل دهه 90 ميلادي با تكميل رويكرد هاي رنگارنگي از نظام هاي مديريتي، موضوع هوش رقابتي به عنوان بخش اعظم هوش سازماني در مجامع علمي فراگير شد. در اين دوران پژوهشگران رويكردهاي گوناگوني را براي اندازه گيري هوش رقابتي و اثرهاي آن در سازمان طرح ريزي نمودند و بكار گرفتند. اما از اوايل دهه 90 ميلادي به عنوان بخش جدايي ناپذير از ادبيات كسب و كار بين پژوهشگران و در مجامع علمي فراگير شد. برآورد مي شود از نظر حجمي بيش از 85 درصد هوش سازماني را هوش رقابتي تشكيل مي دهد و تا كنون انديشه انديشمندان بسياري در دانشگاه هاي سراسر جهان به پردازش هوش رقابتي معطوف گرديده است (مارین و پولتر ،2004،80-165).

[1] – society for competitive intelligence professionals.

[2]– Peyrot et all (2002).

[3] – Calof , 1996

[4] – Shermach , 1995

[5] – BIS

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای

2-4-1- اهداف جزئی:

1) تعیین رابطه آگاهی از بازار با فروش محصولات بیمه ای

2) تعیین رابطه آگاهی از رقبا با فروش محصولات بیمه ای

3) تعیین رابطه آگاهی از فناوری با فروش محصولات بیمه ای

4) تعیین رابطه آگاهی از راهبرد ها و مسائل اجتماعی با فروش محصولات بیمه ای

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای مطالعه موردی نمایندگان فروش بیمه ایران استان کرمانشاه  با فرمت ورد

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir