دسته‌بندی نشده

پايان نامه کارشناسي ارشد:سنجش مولفه های فطریات ادراکی مشتری­مداری از دیدگاه اسلام

 پایان نامه ارشد

عنوان کامل پایان نامه :

 طراحي الگوی مؤلفه‌های فطری مشتری ‌مداری از دیدگاه اسلام

قسمتی از متن پایان نامه :

نیازشناسی

منشاء و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیازها و خواسته­های انسان است. بشر برای ادامه حیات خود به غذا، هوا، آب، لباس و پناهگاه نیاز دارد. علاوه بر اینها، او میل زیادی به آسایش آموزش و خدمات دیگر دارد. نیاز بیان کننده حالت محرومیت احساس شده در فرد است.این محرومیت آرامش آدمی را بر هم می­زند و در او شوقی برای برطرف کردن آن به وجود می­آورد. نیاز شخص را به حرکت وامی­دارد و او را در یک حالت فعال قرار داده به او جهت می­دهد (ابراهیمی و دیگران،1387).

نیاز در روان­شناسی عبارت است از حالت محرومیت، کمبود و فقدان در ارگانیسم (شکیباپور، 1363، ص۱۱۳)، مانند کمبود غذا، آب و اکسیژن یا به طور کل کمبود هر حالتی که برای استمرار و ادامه حیات یک موجود زنده ضرورت دارد (براندن، ۱۳۸۰، ص۴۱) و برای بهزیستی فرد لازم است. کلیه موجودات زنده از ساده ترین تک یاخته تا انسان که پیچیده­ترین و کامل­ترین آنهاست، دارای مجموعه­ای از نیازها است.

هنری الکساندر ماری نیاز را این گونه تعریف می­کند: «نیاز عبارتست از نیرویی که از ذهنیات و ادراک آدمی سرچشمه می­گیرد و اندیشه و عمل را چنان تنظیم می­کند که فرد به انجام رفتاری می­پردازد تا وضع نامطلوب را در جهتی معین تغییردهد و حالت نارضایتی را به رضایت و ارضای نیاز تبدیل کند (گروهی از اساتید، 1370، ص56).

به نظر ماری آدمی احتیاجات و نیازهایی دارد که نظری هستند و ظهور هر نیاز ایجاد تنیدگی یا ناراحتی می­کند، یعنی تعادل حیاتی را بر هم می­زند. موجود زنده برای رفع این تنیدگی یعنی استقرار تعادل حیاتی به جنب­و­جوش می­افتد و حرکات و اعمالی انجام می­دهد (گروهی از اساتید،1370، ص57).

نیاز انسان یکی از اساسی­ترین مفاهیمی است که در بازاریابی مورد توجه قرار می­گیرد. نیاز انسانی یعنی چیزی که انسان احساس می­کند از آن محروم مانده است (کاتلر، 2005، ص8).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

سوال اصلی و اساسی که در این رابطه برای پژوهش مطرح می‌باشد این است که:

  1. مولفه های فطری مشتری­مداری از دیدگاه اسلام کدامند و چه رابطه‌ای با هم دارند؟

سولات فرعی:

  1. مولفه های فطریات ادراکی مشتری­مداری از دیدگاه اسلام چیستند؟
  2. مولفه های فطریات احساسی مشتری­مداری از دیدگاه اسلام چیست؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : طراحي الگوی مؤلفه‌های فطری مشتری ‌مداری از دیدگاه اسلام  با فرمت ورد

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir