دسته‌بندی نشده

دانلود پايان نامه تعیین تاثیر هویت برند اصلی بر ارزش درک شده

 پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

قسمتی از متن پایان نامه :

– ساختار مشهود

برند می­تواند با قدرت جذب­کردن ارزش­های سازمانی از درون مجموعه خود و ایجاد جذابیت برای مصرف­کنندگان از بیرون، تبدیل به یک برند قدرتمند شود. ایجاد جذابیت از بیرون بیشتر تلاشی است که در ساختار مشهود هر برند صورت می­گیرد. ساختار مشهود از این نظر به آن گفته می­شود که قابل دیدن و تشخیص دادن است. از این رو، هر برند از شش عامل ظاهری برخوردار است که این عوامل، منتقل­کننده­ی پیام و تصویر هر برند به مصرف­کنندگان است. این شش عامل عبارتند از: نام، لوگو و نماد، کاراکتر، شعار و طنین و بسته­بندی. در مورد برند، از کاراکتر به­عنوان امضای آن­ها یاد می­کنند و بیان می­دارند: همانگونه که امضاء می­تواند شخصیت امضاکننده را نشان دهد، این نمادها نیز این امکان را می­دهند که ذات درونی برند و برداشتی را که از خود دارد، جستجو شود (به آبادی، 1388: 43).

اگر به چند برند در ایران مانند؛ تک ماکارون که از یک نماد برآمده از محصول آن شرکت، که ماکارونی است و یا چی­توز که یک میمون نماد آن است و نیز لبنیات روزانه که از یک گاو خندان بهره گرفته شده است، به­درستی نگریسته شود،  این نکته آشکار خواهد شدکه تمام این برندها، از برندهای پرقدرتی هستند که توانسته­اند رابطه خوب و مستمر با مشتریان خود به­وجود آورند؛ ضمن اینکه کاراکترها به شرکت­ها کمک می­کنند که بتوانند در برنامه­های تبلیغاتی، موفق­تر از شرکت­های رقیب خود عمل کنند (برمن و همکاران،  2009).

 

2-3-8-1- ساختار نامشهود

همان­گونه که شخصیت انسان به وی کمک می­کند تا همواره بتواند اصالت خود را به اطرافیانش ثابت کند، ساختار نامشهود هر برند نیز کمک می­کند که همواره اصالت و هویت خود را به دیگران ثابت کند. همچنین برند نیز ممکن است در ساختار مشهود خود تغییر بوجود آورد، اما تمایل دارد که بیان کند که “من همان برند گذشته هستم” و به مصرف­کنندگان القاء کند که این تغییر ظاهری، نوعی به­روز شدن و نو شدن است (میلر و مور، 1385: 16-15). امروزه تمامی کارشناسان مدیریت برند در دنیا تاکید ویژه­ای بر ساختار نامشهود هر برند دارند و مهم­ترین عنصر تشکیل­دهنده­­ی هر برند، هویت آن است. این هویت همانند اثر انگشت انسان­هاست. هویت برند، باید از ابتدا تا هر زمان که در بازار حضور دارند، یکسان و بدون تغییر باشند (به آبادی، 1388: 46-43).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  1. هویت برند اصلی چه تأثیری بر ارزش درک شده مشتریان دارد؟
  2. هویت برند اصلی، چه تأثیری بر تصویر ذهنی مشتری دارد؟
  3. ارزش درک شده مشتری از برند اصلی، چه تأثیری بر قصد خرید این محصولات دارد؟
  4. تصویر ذهنی از برند اصلی، چه تأثیری بر قصد خرید این محصولات دارد؟
  5. هویت برند مقلّد، چه تأثیری بر ارزش درک شده برای مشتری دارد؟
  6. هویت برند مقلّد، چه تأثیری بر تصویر ذهنی مشتری دارد؟
  7. ارزش درک شده مشتری از برند مقلّد، چه تأثیری بر قصد خرید این محصولات دارد؟
  8. تصویر ذهنی از برند مقلّد چه تأثیری بر قصد خرید این محصولات دارد؟
  9. آیا تصویر برند اصلی با تصویر برند مقلّد تفاوت دارد؟
  10. آیا ارزش درک­شده برند اصلی با ارزش درک­شده برند مقلّد تفاوت دارد؟
  11. آیا هویت برند اصلی با هویت برند مقلّد تفاوت دارد؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد  با فرمت ورد

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir