دسته‌بندی نشده

پایان نامه نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با تداعی برند در شرکت مخابرات استان¬گلستان

چارچوب نظری تحقیق

این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند با توجه به مصرف کننده در بازار خدمات اینترنت پرسرعت می پردازد. متغیرهای مستقل تبلیغات دهان به دهان و خانواده بوده و متغیرهای میانجی در این تحقیق آگاهی از برند،تداعی برند،کیفیت درک شده، وفاداری به برند و متغیر وابسته ارزش ویژه برند است. در این پژوهش با استناد به تحقیات (جليليان، ابراهيمي، محموديان،1391؛گیل،2008) و یافته های محقق مدل تحلیلی به شکل زیر نشان داده شده است.

آگاهی از برند
تداعی برند
وفاداری به برند
ارزش ویژه
برند
کیفیت درک شده
تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی
نظرات مثبت خانواده

 

 

 

 

 

 

 

شکل 2- 1 : مدل تحلیلی تحقیق (جليليان، ابراهيمي، محموديان،1391؛گیل،2008)


 

1-6. فرضيه‌ها

بر اساس اهداف تحقیق،فرضیات تحقیق بصورت زیر است:

  1. نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با آگاهی از برند رابطه معنی دار دارد.
  2. نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با تداعی برند رابطه معنی دار دارد.
  3. نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با کیفیت درک شده رابطه معنی دار دارد.
  4. نظرات مثبت خانواده درباره یک برند با وفاداری یرند رابطه معنی دار دارد.
  5. ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با آگاهی از برند رابطه معنی دار دارد.
  6. ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با تداعی برند رابطه معنی دار دارد.
  7. ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با کیفیت درک شده رابطه معنی دار دارد.
  8. ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی با وفاداری برند رابطه معنی دار دارد.
  9. آگاهی از برند با ارزش ویژه برند رابطه معنی دار دارد.
  10. تداعی برند با ارزش ویژه برند رابطه معنی دار دارد.
  11. کیفیت درک شده از یک برند با ارزش ویژه برند رابطه معنی دار دارد.
  12. وفاداری به برند با ارزش ویژه برند رابطه معنی دار دارد .

1-7. تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها:

تعریف مفهومی متغیرها

ارزش ویژه برند:

ارزش ویژه برند، ارزش افزوده­ای است که از طریق افزایش قدرت نگرشی برای یک محصول به واسطه استفاده از یک برند، ایجاد می­شود(هالبوک[1]،2000،ص389). كلارك عنوان مي دارد كه ارزش ويژه نام و نشان تجاري منحصراً از وفاداري مشتري ناشي مي شود و مي توان آنرا اثرمتفاوتي كه شناخت نام و نشان تجاري بر پاسخ مشتري به فعاليت هاي بازاريابي آن نام و نشان تجاري دارد(بامني مقدم،1390).

 

ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی: هر بیان مثبت یا منفی درباره یک محصول یا شرکت که توسط مشتریان بالقوه ، واقعی و در آینده ایجاد شده که توسط اینترنت می تواند قابل دسترس بسیاری از مردم و سازمانها باشد(هنینگ- تورا و همکاران، 2004) . مانند شخصی که پیامی راجع به محصول یا شرکتی بر روی اینترنت قرار می دهد که قابل دسترس دیگران باشد.

وفاداری به برند : وضعیتی است که نشان دهنده میزان احتمال پیوستن یک مشتری به  سایر برند های تجاری است، مخصوصاً زمانی که قیمت آن برند و یا ویژگی های محصول تغییر کند. این متغیر به وسیله شاخص هایی از قبیل تمایل به تکرار خرید برند، توصیه برند به دیگران، تعهّد به برند و … مورد استفاده قرار می گیرد(دیواندری،1391). وفاداري برند[2] نوعي نگرش مثبت به يك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود مي آيد كه مي توان دليل آن را فرآيند هاي رواني بيان كرد. به بيان ديگر، تكرار خريد تنها يك واكنش اختياري نيست بلكه نتيجه عوامل رواني، احساسي و هنجاري است)صفرزاده و همكاران،1390).

نظرات مثبت خانواده درباره یک برند: خانواده به عنوان کوچکترین و اولین بنیادی که هر فرد حتماً در آن عضویت دارد به عنوان یکی از موثرترین عوامل تاثیرگذار بر رفتار مصرف کننده در نظر گرفته میشود. خانواده شامل همسر و فرزندان  خریدار است و تاثیر مستقیم بر رفتار و خرید مشتریان دارد. خانواده مهمترین سازمان خرید مصر ف کننده در جامعه به شمار می رود و تحقیقات به عمل آمده در این زمینه نیز بسیار گسترده است. بازاریابان به  نقش و نفوذ نسبی هر کدام از اعضای خانواده )شوهر، زن و بچه ها( بر خرید کالا و خدمات توجه زیادی دارند. اعضای خانواده قادرند شدیداً رفتار خرید را تحت تاثیر قرار دهند. حتی اگر خریدار دیگر هیچ گونه تماس و ارتباطی با آنها نداشته باشد آنها کماکان بر رفتار ناخودآگاه او نفوذ بسیاری دارند در کشورهایی که والدین همچنان با فرزندان خود زندگی می نمایند این تاثیر چند برابر خواهد شد(ابراهیمی،1388).

[1]. Holbrook

[2] Brand Loyalty

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir