دسته‌بندی نشده

پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل فروش شخصی درفروش صنایع لوازم خانگی

هدف‌گذاري آميخته ترفيع

اشباع بازارها، تشديد رقابت، تغيير در سليقه‌ها و نيازهاي مشتريان، شركت‌ها را با چالش‌هاي    متعددي در فعاليت‌هاي بازرگاني و صنعتي مواجه كرده است. در اين شرايط، شركت‌هايي كه بتوانند از ابزار  و امكانات در دسترس خود همانند طراحي و توسعه كالاهاي جديد، تجديد ساختار كانال توزيع و ارائه محصولات با كيفيت بالا و قيمت مناسب و همچنين تبليغات موثر، به درستی استفاده كنند، مي‌توانند بر اين چالش‌ها فائق آمده و بقاي مداوم خود را تضمين كنند (شمشيري، 1379).

ترفيع تجاري به عنوان يكي از مهم‌ترين ابزارهاي «آميخته بازاريابي» مي‌تواند نقش بسيار مهمي را در سياست‌ها و استراتژي‌هاي بازاريابي شركت نظير ارتباط با مشتريان، معرفي محصولات جديد، اصلاح و   تغيير ذهنيت مشتريان و مخاطبان نسبت به شركت و آرم تجاري آن ايفا كند. متأسفانه به سبب فقدان ارتباط منسجم و علمي بين تحقيقات بازاريابي و صنعت تبليغات ايران، شركت‌ها و صنايع ايراني نمي‌توانند از اثربخشي لازم ناشي از تبليغات خود، بهره‌برداري كنند (بالدينگ، 2005).

از آنجا که نقطه آغاز هر حركت در فعاليت‌هاي صنعتي و خدماتي، تعيين اهداف بوده و اين هدف‌ها هستند كه مسير فعاليت‌ها را مشخص مي‌كنند، به بررسي هدف‌گذاري در تبليغات بازرگاني بر پايه مدل ارتباطات منسجم بازاريابی (IMC)[1] مي‌پردازيم.

ارتباطات منسجم بازاريابي يكي از جديدترين ديدگاه‌ها و مدل‌ها در هدف‌گذاري تبليغات و   ارتباطات تجاري است. اين مدل نظام‌مند، در جست‌وجوي ارتقاي اثربخشي و هم‌افزايي در فعاليت‌هاي ارتباطي و تبليغاتي شركت‌ها و مؤسسات است. مدل يادشده، از طريق برقراري ارتباط منسجم و ساختار   یافته بين عناصر آميخته بازاريابي (قيمت، كالا، تبليغات و توزيع)  فعاليت‌هاي تبليغاتي شركت را به طور  كامل و اثربخش در خدمت استراتژي‌ها و اهداف بازاريابي و فروش قرار مي‌دهد(بلومر، 2007).

در اين بخش پس از تشريح مدل ارتباطات منسجم بازاريابي و نقش آن بر هدف‌گذاري تبليغات تجاري، به بررسي و تبيين جايگاه مدل IMC در فرايند ايجاد وفاداري در مشتريان خواهد پرداخت. سپس انواع اهداف تبليغات در مدل ارتباطات منسجم بازاريابي و عوامل تأثیرگذار بر اين اهداف تشريح خواهند  شد.

[1] Integrated marketing communication

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

متن کامل پایان نامه ها در 40y.ir